loading...
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری بازدید : 225 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)

به گزارش وکالت دات اینفو به نقل از ایسنا , شورای مرکزی تشکل وکلای مدافع حقوق شهروندی خطاب به هیات مدیره جدید کانون وکلای دادگستری مرکز بیانیه‌ای صادر کرد.

 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

«رئیس و اعضای محترم هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز

 

با سلام و تحیت؛

 

موضوع: انتظار اجتماعی در دفاع مسئولانه و موثر از حقوق شهروندی

 

ضمن تبریک جلب اعتماد جامعه وکلا توسط شما عزیزان و آرزوی توفیق پرچم نهاد وکالت، به عنوان مهمترین رکن جامعه مدنی و دیرپاترین نهاد صنفی کشور با پشتوانه‌ای از اعتماد اجتماعی، وثاقت عمومی و احتشام تاریخی امروز در دستان شماست و هیات مدیره، مفتخر به نمایندگی کردن از دلواپس‌ترین اقشار نسبت به حقوق اساسی ملت و حقوق شهروندی است. وکیل و نهاد وکالت در تمام جهان، آبرودارترین اقشار و البته در دفاع از حقوق کلیت و اجزاء جامعه، معتبرترین و مکلف ترین صنوف است.

در این برهه، انتخابات وکلا مقارن با انتشار پیش نویس منشور حقوق شهروندی دولت "تدبیر و امید" شده و این رخداد خجسته را باید به فال نیک گرفت.

سروران! فرصت‌ها رفتنی است و خدمت‌ها ماندگار... حافظه تاریخی ملت در مصحف خاطرات خویش، برگ‌های زرینی از جانفشانی‌ها و پایمردی ها در راه استیفای حقوق ملت و احقاق حقوق شهروندی را به یاد دارد و بدان مباهات می ورزد؛ و البته... سوگمندانه صفحات سیاهی از رخوت ها، مصلحت پنداری‌های نادادگرانه و عافیت جویانه را از رجال و نخبگان در سینه پر غصه مکتوم می دارد!

از همه اعضای هیات مدیره و ریاست محترم انتظار اینست که در بسط و ترویج گفتمان حقوق شهروندی، اهتمامی موثر و مسئولانه داشته باشند و همزمان با دغدغه حفظ استقلال و تشخّص نهاد وکالت، نسبت به تمام مصادیق حقوق شهروندی چون حق دفاع، حقوق محیط زیست، حق آزادی اندیشه، حق بر حکمرانی خوب و رفاه اجتماعی و ...، با شهامت، جسارت و شجاعت همت گمارند. استقلال وکیل و استقلال سازمان قضاوتی را چونان ناموس خویش دانسته و تعللی در صیانت از حریم این دو کانون متکفل دادورزی نورزند.

کانون وکلا هر چند ادوار زمستانی و فترت های تلخی را پشت سر نهاده است، اما ذرادخانه نیروی جوان و سرمایه اجتماعی و نخبه و نجیب کانون، ظرفیتی است که بی توجهی، اسراف و نادیده انگاری آن در این شرایط، ظلم و مصداق کفران نعمت است!

مواضع شما، کنش ها و واکنش ها، مصاحبه ها و جهت گیری ها، اگر شجاعانه، شهروندمدارانه، بخردانه و حقوق بشر سالار و مردم دوستانه باشد، رضایت عمومی و دلگرمی ملی را بدرقه راه خواهید داشت؛ آنگاه که در برابر هر نوع قصور و تقصیر و تعرض به حقوق فردی و اجتماعی، انفعال را کنار نهاده و قاطعانه تر و مصمم تر به پایش حقوق عمومی و شهروندی از خاستگاه جامعه وکالت مبادرت ورزید و محافظه کاری‌های عافیت جویانه و مماشات های مخل حیثیت کانون را دخیل در روند استیفای تمام عیار حق ننمایید، لطف خدا شامل و وجدان های عمومی آگاه ، به شما عزیزان مباهات خواهند کرد.

تعامل جدی، مستمر، مستقیم و بدون مماشات با "نهاد قضاوت" در راستای تحقق دادگستری شایسته و موازین هنجاری آن و دسترسی سریع، آسان و فراگیر به استاندارهای جهانشمول دادرسی منصفانه، عدالت کیفری و سیاست های توسعه قضایی، ضمن تقید به آموزه‌های سترگ دین کرامت مدار و عدل پرور اسلام و با ملاحظه تعهدات بین‌المللی و حقوق بشری کشور، انتظار به حقی است که از هیات مدیره می‌رود. اهتمام در اصلاح، انتقاد مشفقانه و ارائه راهکار مناسب نسبت به رویکردها و کارکردهای قوه قضاییه، رسالتی است اخلاقی، حرفه ای و انسانی که نهاد وکالت مستحق ترین قشر برای ایفای آن است؛ تلاش و تکاپو برای برخوردای یکایک شهروندان از حقوق خود به اندازه خود "حق" مقدس و مبارک است و صمیمانه آرزو داریم هیات مدیره را در این مسیر عازم و جازم ببینیم. همکارانتان در تشکل نوپای وکلای مدافع حقوق شهروندی از هیچ کمکی در این راه دریغ نخواهند داشت و در کنار شما عزیزان خواهند بود.

امید که هیات مدیره به تعهد اجتماعی خود بیش از پیش همت گمارد و توفیقات بزرگی برای مردم حاصل شود.

والسلام

 

اعضای شورای مرکزی تشکل وکلای مدافع حقوق شهروندی»

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
دسترسی سریع به سایت های رسمی جمهوری اسلامی ایران l پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/leader2.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/raeisjomhour.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Dadiran.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majles.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majmatashkhiss.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divanedalat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divan.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/amlak-asnad.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/electronik.png
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/kanun.gifhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/129.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/b1.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/budget.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Canoon%20e%20vokala.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/dolat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora-hale-ekhtelaf.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Vezarat%20dadgostari.JPGhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/hoquqy.jpg.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/D_Ghazaei.jpg

اسپانسر
http://up.vekalat.info/view/789476/4194620186.gif
درباره ما
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1949
  • کل نظرات : 286
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 140
  • آی پی امروز : 52
  • آی پی دیروز : 74
  • بازدید امروز : 775
  • باردید دیروز : 152
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,599
  • بازدید ماه : 5,746
  • بازدید سال : 49,687
  • بازدید کلی : 4,465,829