loading...
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری بازدید : 12804 پنجشنبه 01 اسفند 1392 نظرات (238)
لطفاً سؤال حقوقی و یا ثبتی خود را در پایین صفحه مشاوره آنلاین مطرح فرمائید

همشهریان تهرانی جهت مشاوره تلفنی رایگان با شماره : 09123175022 تماس حاصل فرمایید 

کاربران گرامی: از پاسخ به سؤالات مبهم و نیازمند مطالعه پرونده معذور می باشیم
جهت طرح پرسش: در بخش نظرات همین صفحه (پایین صفحه) ارسال پرسش نمائید
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
www . vekalat . info
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط محسن در تاریخ 1396/01/13 و 2:50 دقیقه ارسال شده است

سلام.ملکی را به صورت وکالت بلاعزل خریداری کرده ام. متاسفانه موکل(صاحب اولیه) فوت نموده.ورثه به فروش ملک به من اذعان دارند. آنها (به دلیل مالیات سنگین که به ارث تعلق میگیرد) راضی نیستند که ملک را جزو اموال مرحوم به حساب آورند. لطفا مرا راهنمایی کنید برای انتقال قطعی ملک چه کار کنم؟ باتشکر
پاسخ : با درود و احترام
کلیه اموال متوفی باید به طور کامل به اداره دارائی معرفی شود در غیراینصورت برای وراث جریمه در نظر گرفته می شود بنابراین برای شخصی که اموال متوفی را به طور کامل به اداره دارائی معرفی کرده است مجازاتی در نظر گرفته نمی شود. جهت پاسخ به سوال حضرتعالی؛ پاسخ به چند پرسش الزامیست. چنانچه در استان تهران تشریف دارید با شماره تلفن 09123175022 تماس حاصل فرمایید.

این نظر توسط كيانوش در تاریخ 1396/01/10 و 2:13 دقیقه ارسال شده است

با سلام من يه ماشين فروختم و كل مدارك ماشين رو هم بهش دادم ولي هنوز به اسم خودمه و اينكه كل مبلغ رو چك گرفتم و تو قولنامه نوشتم در صورت پاس نشدن چك ماشين رو بايد بهم برگردونه و تا پاس شدن چك ماشين به صورت امانت پيشش باشه و حالا هم طرف چكش پاس نشده و ماشين رو قولنامه اي به يكي ديگه فروخته و خودش هم رفته كانادا من ميخوام دادخواست بدم و اينكه تامين خواسته هم ميخوام بدم كه توقيفش كنم و اينكه هزينه دادرسي چقد ميشه و بابت تامين خواسته توقيف ماشين خسارت احتمالي بايد بدم ؟ و اينكه دادخواست فسخ بايد بدم ؟ چقد طول ميكشه ؟ راهي وجود نداره كه ماشين رو زود توقيف كنم و خسارت احتمالي ندم
پاسخ : با درود و احترام
در ماده 108 قانون آیین دادرسی مدنی به مواردی اشاره شده است که چنانچه خواسته یا دعوا دارای شرایط مورد نظر باشد، دادگاه علاوه بر اینکه مکلف به صدور قرار تامین خواسته می‌شود، نیازی به تعیین خسارت احتمالی و منوط کردن صدور این قرار به پرداخت آن از سوی خواهان نخواهد بود. حالیه راهکارهای جایگزینی هم وجود دارد که نیازمند تماس حضرتعالی و پاسخ به برخی سوالات است؛ چنانچه در استان تهران حضور دارید با شماره : 09123175022 تماس حاصل فرمائید.

این نظر توسط رضایی در تاریخ 1396/01/04 و 13:06 دقیقه ارسال شده است

سلام و ادب ، حق انتفاع ملکی را بصورت صلح سکنی عمری به مدت حیات فردی منتقل کرده ام حال اگر ایشان زودتر از اینجانب فوت نمایند آیا وراث ایشان میتوانند ادعایی در خصوص حق انتفاع آن ملک داشته باشند ؟
با سپاس از شما
پاسخ : با درود و احترام
حق انتفاع نه تنها قابل انتقال نمی‌باشد بلكه حتی قابل توارث نیز نمی‌باشد مگر آنكه مالك بدان نیز تصریح نموده باشد و در غیر این صورت با فوت منتفع مال به مالك آن اعاده و مسترد می‌گردد.

این نظر توسط صدیقه حاتمی در تاریخ 1395/10/14 و 23:41 دقیقه ارسال شده است

با سلام وخسته نباشید منزل آپارتمانی به صورت نصف نصف به نام من و خواهرم هست من قصد دارم سهم خود را به نام مادرم کنم ولیکن چون میدانم امکان به مشکل خوردن خواهرم با مادرم میباشد به علت اخلاق دمدمی مزاج بودنش، نمیخوام به صورت سندی رسمی به نام مادرم کنم وایا راهی هست مادرم بتواند صاحبیت خود را بر نصف منزل ثابت کند در نبود من ،وحتی بر روی این سهم وصیت کند من در صورتی که بیشتر از مادرم زنده باشم حتی حاظرم مثل سایر اموال مقدمات تقسیم بین وراث را فراهم کنم لیکن راهی وجود دارد که به صورت غیر رسمی این سهم را به
او داد وقابلیت استفاده از این سند در مراجع قضایی و قانونی وجود داشته باشد.
پاسخ : با درود و عرض ادب ؛
صلح عمری یا مصالحه به شرط عمری همان است که اگر شخصی بخواهد بخشی ازاملاک و مستغلات و دارائی خویش را به فرزند خود یا کسی بدهد اما کاملا اختیار مال و یا املاک مورد نظر و همچنین سود دریافتی از ماحصل اجاره به طرف مقابل منتقل نشود و مالک اولی در مواقع بخصوصی که مد نظر او می باشد دوباره آن مال به تملک خود در بیاورد. در مورد صلح عمری خوشبختانه قانون گذار شرع اسلامی در این ارتباط عقودی را پیش بینی و آن را مد نظر قرار داده است ، که میتوان به عقود صلح اشاره نمود که دارای انواع مختلفی می باشند. از جمله یکی از انها مصالحه به شرط عمری است یا همان صلح به طریق عمری و شرط ضمن آن که در انواع مختلف از جمله صلح مغابنه ای و محاباتی تقسیم می گردد در عقد مورد نظر ما –مصالحه به شرط عمری- معمولا شخصی میخواهد مال خویش را به شخصی منتقل و در عوض شخص دوم نیز تعهداتی در مقابل شخص اول قبول نماید ، و اگر شخص دوم که متصالح نام دارد از انجام تعهدات خود داری نماید مصالح یا شخص منتقل کننده مال می تواند با فسخ عقد آن رادوباره به تملک خود در بیاورد به عنوان مثال پدری می خواهد یک آپارتمان یا خانه ای را به یکی از فرزندان خود منتقل نماید ولی خود تا آخر عمر در آنجا سکونت نموده و از منافعش استفاده نماید و فرزند نیز تعهد نماید از پدر خویش مواظبت نموده و هزینه زندگی اورا تامین نماید . در این صورت طرفین به دفتر اسناد رسمی مراجعه و سند مصالحه به شرط عمری میان ایشان بعد از انجام تشریفات قانونی تنظیم می گردد و عین مال بصورت مشروط به فرزند منتقل و منافع در دست پدر باقی می ماند در مورد چنین صلحی در طول استمرار عقد اگر پدر فوت نماید مال مورد نظر به فرزند انتقال قطعی شده و به دیگر وراث چیزی از این بابت منتقل نمی شود . و اگر در این مدت فرزند به تعهدات خود عمل ننماید پدر با مراجعه به دفترخانه محل ثبت سند آن را فسخ و مال مورد نظر را به تملیک خود در بیاورد.

این نظر توسط لیلا در تاریخ 1395/09/17 و 12:10 دقیقه ارسال شده است

باسلام من ضامن کسی دربانک شدم وان فرد بیکاراست و قسط هایش رانمیدهد و هرماه بانک ارحقوق من قسط راکم میکند ایاراهی هست که شکایت کنم تاان فرد مجبورشود قسط هایش راپرداخت کند واز حقوق من بانک کسرنکند
پاسخ : با درود و عرض ادب ؛
شما حق رجوع به مدیون اصلی را پس از پرداخت دین اصلی خواهید داشت.

این نظر توسط لیلا در تاریخ 1395/09/17 و 12:02 دقیقه ارسال شده است

سلام من از سایپاماشین خریدم که هنوز نیمی از قسط هاش مونده و سندش ازادنشده وهمسرم بدون اجازه ام ماشین رافروخته و مدارک ماشینم هم نمیدانم دست خودش هست یا به خریدار داده ونیمی ازپول ماشینم برخودش گرفته وباجعل امضای من قولنامه کرده حالا میخواهم ازهمسرم شکایت کنم ایا راهی هست تا به پولم برسم
پاسخ : با درود و عرض ادب ؛
جعل و تزویر عبارت‌اند از: ساختن نوشته یا سند یا ساختن مهر یا امضای
اشخاص رسمی یا غیر رسمی خراشیدن یا تراشیدن یا قلم بردن‌ یا الحاق یا محو یا اثبات یا سیاه کردن یا تقدیم یا تأخیر تاریخ سند نسبت به تاریخ حقیقی یا الصاق نوشته‌ای به نوشته دیگر یا به کار بردن مهر دیگری‌ بدون اجازه صاحب آن و نظایر اینها به قصد تقلب. هر کس اوراق مجعول مذکور را با علم به جعل و تزویر مورد استفاده قرار دهد علاوه بر جبران خسارت‌ وارده به حبس از شش ماه تا سه سال یا به سه تا هیجده میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد.
در نتیجه قابل پیگیری است ؛ جهت اطلاعات بیشتر : 09123175022

این نظر توسط خسروی در تاریخ 1395/02/08 و 9:52 دقیقه ارسال شده است

با سلام
یک واحد آپارتمان از طرف آقای الف خریداری شده است با مبایعه نامه و قبول اینکه فروشنده در تاریخ 29/12/94 نسبت به انتقال سند اقدام نماید ولی قبل از سر رسیدآن تاریخ الف آپارتمان را به ب می فروشد و متعهد میشود تا تاریخ 30/1/95 سند را به نام ب انتقال دهد ولی متاسفانه سازنده آپارتمان به علت نداشتن پایان کار نتوانسته سند بگیرد و و بنام الف انتقال دهد و الان شخص ب اقدام به تنظیم دادخواست علیه الف نموده است که هنوز سند به نامش نیست در ضمن در مبایعه نامه بین الف و ب شخص سازنده اصلی متعهد شده که سند بنام ب انتقال می دهد .آیاشخص الف باید خسارت تاخیر انجام تهعد را بدهد ؟
پاسخ : با درود و عرض ادب
به دلیل نیاز به اطلاع از برخی جزئیات قراردادهای فیمابین افراد ؛ لطفاً جهت دریافت پاسخ خود با شماره 09123175022 تماس حاصل فرمایید.

این نظر توسط aram در تاریخ 1394/12/21 و 13:29 دقیقه ارسال شده است

سلام خسته نباشید آیا از دعانویسی که تو اینستا پیج داشتند و دعا گرفتم و جواب نگرفتم حتی اوضاع بدترهم شد و هزینه زیادی هم گرفتند و هربار حرفی زدند و هزینه دریافت کردند و1100یک میلیون و صد تومان کارت به کارت کردم و گویا در فتا هم جدیدا پرونده دارند و شاکی هم زیاد دارند... چون نمیخواستم شکایت کنم به آقای دعانویس گفتم پولم را بدهید گفتند نمیدم هرکاری خواستید بکنید منم عصبی شدم و چندتا مسیج فحش و ناسزای خیلی بد و ناموسی دادم گفت تمام مسیجهام داره حالا اگه شکایت کنم منم محکومم یا نه؟ یا ازشکایتم صرفنظر کنم ؟کلا راهی هست بشه پولم پس بگیرم؟
شما این پرونده قبول میکنید؟
پاسخ : با درود و عرض ادب
چنانچه اثبات گردد عمل ارتکابی از مصادیق کلاهبرداری بوده است ؛ مجازات کلاهبرداری از یک تا هفت سال حبس و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که اخذ شده و استرداد مبالغ اخذ شده از شما میباشد. از آنجایی که پول را کارت به کارت کرده اید ؛ فلذا مطالبه وجه امکانپذیر است. جهت راهنمایی بیشتر با شماره 09123175022 تماس حاصل فرمایید.

این نظر توسط یزدانی در تاریخ 1394/11/22 و 16:58 دقیقه ارسال شده است

سلام
پیامک حاوی "شما خانوم... هستید؟آیا شما ساکن استان...هستید؟ میشه همدیگر رو ببینیم؟ توسط من ارسال شده،و ایشان هم فحش خانواده به من داد و بعدش هم از من شکایت کرده است. حالا توی دادگاه من چه طوری میتونم از خودم دفاع کنم و آیا پرونده قبلی مزاحمت تلفنی تاثیری در پرونده جدید دارد؟ ممنون
پاسخ : با درود و عرض ادب
مزاحمت تلفني يک فعل عمدي آگاهانه است که به محض کشف آن طبق قانون مرتکب بايد پاسخگوي عمل ناشايست خود باشد. هرچند با توجه به رويه کنوني قوه قضاييه، زندان و مجازات حبس مورد تجديد نظر واقع شده و در جهت کاهش تورم جمعيت کيفري زندان ها، سياست هاي زندان زدايي در پيش رو قرار گرفته است، ولي هنوز مجازات مزاحم تلفني حبس است و قانون گذار ايراني مزاحم تلفني را با مجازات سلب آزادي يعني زندان از 1 تا 6 ماه حبس تهديد مي کند. (ماده 641 قانون مجازات اسلامي). علاوه بر آن، شرکت مخابرات نيز مقررات خاصي را در ارتباط با مرتکبان اين جرايم مقرر داشته که به مجازات حبس اضافه مي شود.

این نظر توسط pouya در تاریخ 1394/11/20 و 2:25 دقیقه ارسال شده است

با سلام - من مدتی در کافه ای کار می کردم به یک سری دلایل با کارفرما بحث کردم و دیگر سر کار نرفتم .مدتی بعد از من بابت پخش عکس مستهجن در یک کانال تلگرامی که به گفته ی خودشون برای کافه بود شکایت کردن ولی کانال تلگرام  نه به اسم  کافه و نه به اسم من بوده و  حتا کانال تلگرامی  وجود نداره ولی یک اسکرین شات از اون کانال همراه عکس گرفتن و می گویند که من عکس رو پخش کردم می خواستم بدونم ایا این مدرک برای اینکه من متهم شوم کافیست یا خیر و چگونه می توانند اثبات کنند کار من است  یا خیر ؟البته غیر از عکس تهمت های دیگه ای هم زدن مانند اینکه من هکر هستم و اینکه از خانواده و مشتریان کافه عکس گرفتم  که البته مدرکی  بابت این موضوع ندارند و این که موقع اخراج بهشون بی احترامی کردم  در صورتی که من با تلفن اخراح شدم و دیگر نرفتم من چگونه میتوانم بی گناهی خودم را نسبت به تمامی این اتهامات اثبات کنم؟
قابل به ذکر است که روز استخدام سفته 10ملیونی بابت ضمانت دادم
پاسخ : با درود و عرض ادب
ادله اثبات جرم عبارت از اقرار، شهادت، قسامه و سوگند در موارد مقرر قانونی و علم قاضی است. در خصوص سفته نیز میبایست پس از اثبات خسارت مادی و یا ضرر بالفعل از طریق محاکم حقوقی اقدام گردد.


کد امنیتی رفرش
دسترسی سریع به سایت های رسمی جمهوری اسلامی ایران l پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/leader2.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/raeisjomhour.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Dadiran.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majles.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majmatashkhiss.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divanedalat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divan.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/amlak-asnad.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/electronik.png
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/kanun.gifhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/129.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/b1.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/budget.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Canoon%20e%20vokala.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/dolat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora-hale-ekhtelaf.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Vezarat%20dadgostari.JPGhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/hoquqy.jpg.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/D_Ghazaei.jpg

اسپانسر
http://up.vekalat.info/view/789476/4194620186.gif
درباره ما
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1949
  • کل نظرات : 286
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 140
  • آی پی امروز : 70
  • آی پی دیروز : 67
  • بازدید امروز : 93
  • باردید دیروز : 1,217
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,433
  • بازدید ماه : 1,847
  • بازدید سال : 45,788
  • بازدید کلی : 4,461,930