loading...
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری بازدید : 3702 جمعه 01 اسفند 1393 نظرات (0)

مجموعه صد آیا می دانید حقوق مدنی

با مطالعه این مجموعه نگاه خود را به دنیای اطراف خود , حقوقی کنید !

در این مجموعه شما با صد مفهوم کاربردی حقوق مدنی آشنا می شوید

مناسب برای کلیه اقشار جامعه و اعضای محترم جامعه حقوقی کشور

به کارگیری نکات حقوقی در زندگی شخصی و مشاغل خود را تجربه کنید !

 

:: جهت دانلود کلیک نمائید ::

 

قسمتی از آیا می دانید حقوق مدنی 

آیا می دانید : هر گاه طلاق در شرایط ذیل صادر شود، طلاق بائن است و مرد حق رجوع ندارد : 1.طلاقی که قبل از زناشویی واقع گردد، 2.طلاق زن یائسه، 3.طلاق خلع و مبارات (یعنی طلاقی که زوجه در قبال طلاق، مالی را به زوج ببخشد و کراهت از طرف زوجه یا از هر دو طرف باشد)، 4. سومین طلاق بعد از سه وصلت پی در پی که موجب حرمت زن می‌‌شود.

آیا می دانید : ضمان جریره عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین عقد، مسؤولیت جنایات مستلزم دیهرا نسبت به طرف عقدمی پذیرد، با این شرط که از او ارثببرد. شخص ضامننباید از وراث قانونیمضمون عنهباشد. جریره در لغت به معنی گناه و جنایت است.

آیا می دانید : شرکت عقدی، عقدیاست که به موجب آن دو یا چند شخص توافق می کنند که اشیایی را به صورت اشتراک درآورده و از آنها بهره برداری کنند و بهره و خسارت را بین خود تقسیم کنند (خواه از این عقد یک شخصیت حقوقیناشی شود مانند شرکت های تجاریخواه ناشی نشود مانند شرکتهای مدنی ماده ۵۷۳ شرکت های تجاری).

آیا می دانید : ازدواج با دختر باکره موقوف به اجازه پدری است و اگر پدر از اجازه دادن مضایقه نماید یا به ایشان دسترسی نباشد، می توان از طریق مراجعه به دادگاه از دادگاه اجازه نکاح گرفت.

آیا می دانید : خیار تبعض صفقه، اختيارى است براى يكي از طرفين عقد معوض كه عقد نسبت به قسمتى ازموضوع عقد صحيح و نسبت به قسمتي باطل از كار در مى آيد، در اين صورت به موجب آن اختيار او مي تواند عقد را نسبت به قسمت صحيح فسخ كند، مثل اينكه شش دانگ خانه اى را بخرد بعد معلوم شود سه دانگ آن ملك بايع (فروشنده) نبوده است. اگر از فسخ صرفنظر كند، نسبت به قسمت باطل، حق استرداد عوض را خواهد داشت، همچنین خیار تبعض صفقه، وقتی حاصل می شود که عقدبیعنسبت به بعض مبیعبه جهتی از جهات باطلباشد. در این صورت مشتریحق خواهد داشت که بیعرا فسخیا به نسبت قسمتی که بیعواقع شده است قبول کند و نسبت به قسمتی که بیعباطل است ثمنرا استردادکند.

آیا می دانید : بیع در حقوق ایران عقد تملیکی است؛ یعنی اثر و نتیجه مستقیم بیع انتقال مالکیت هر یک از مبیع و ثمن به خریدار و فروشنده است.در قرارداد بیع با شرط حفظ حق مالکیت، وسیله ای است برای این که ثمن را خریدار بپردازد، یعنی من خانه را به شما فروختم اما خود مالک آن هستم تا شما ثمن رابه من بدهی. که در نظام حقوقی ما این مورد با خیار تفلیس بر طرف گردیده است. که اگر نتوانی اقساط را بپردازی عقد فسخ می شود و اقساطی را که پرداخت شده، بابت خسارت از آن فروشنده می شود.

آیا می دانید : مقصود از تصفیه ترکه، تعیین دیونو حقوق برعهده متوفیو پرداخت آنها و خارج کردن مورد وصیتاز ماترکاست، وصیو هر یک از ورثهمی توانند از دادگاهکتباً تصفیه ترکه را بخواهند و هرگاه بعضی از ورثهترکهرا قبول کرده باشند، سایر ورثهنمی توانند تصفیه ترکه را بخواهند.

آیا می دانید : طلاق رجعی، طلاقی است که برای شوهر در مدت عده، حق رجوع است. این حق فقط جزء اختیارات شوهر است و تابع تشریفات خاصی است و با هر بیان و اقدامی که حکایت از رجوع کند، محقق می‌‌شود و بلافاصله زن نیز مکلف به انجام وظایف زناشویی است.

آیا می دانید : هرگاه دادگاه به تقاضای زن حکم طلاق را صادر نماید، چنانچه شوهر حسب اجرای حکم در دفتر طلاق حاضر نشود، دادگاه نماینده‌‌ای را به دفترخانه به نمایندگی از شوهر برای اجرای صیغه طلاق معرفی می‌‌نماید و همچنین طلاقی که از طرف دادگاه به تقاضای زوجه به علت عسر و حرج صادر می‌‌شود، طلاق بائن است و مرد حق رجوع ندارد.

آیا می دانید : چنانچه یکی از نامزدها، فوت نمایند و وصلت به هم بخورد، و هدایا عیناً موجود نباشد، طرف مقابل وظیفه‌‌ای از بابت برگرداندن بهای هدایا به خانواده متوفی نخواهد داشت ...

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
دسترسی سریع به سایت های رسمی جمهوری اسلامی ایران l پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/leader2.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/raeisjomhour.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Dadiran.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majles.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majmatashkhiss.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divanedalat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divan.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/amlak-asnad.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/electronik.png
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/kanun.gifhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/129.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/b1.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/budget.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Canoon%20e%20vokala.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/dolat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora-hale-ekhtelaf.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Vezarat%20dadgostari.JPGhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/hoquqy.jpg.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/D_Ghazaei.jpg

اسپانسر
http://up.vekalat.info/view/789476/4194620186.gif
درباره ما
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1949
  • کل نظرات : 286
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 140
  • آی پی امروز : 138
  • آی پی دیروز : 67
  • بازدید امروز : 182
  • باردید دیروز : 1,217
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,522
  • بازدید ماه : 1,936
  • بازدید سال : 45,877
  • بازدید کلی : 4,462,019