loading...
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری بازدید : 464 یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ابراز امیدواری کرد که قانون آزمایشی ثبت اختراعات برای دائمی شدن زودتر به صحن علنی مجلس بیاید.

به گزارش وکالت دات اینفو به نقل از ایسنا ، احمد تویسرکانی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی مالکیت معنوی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در این باره گفت: با توجه به پایان مدت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات که در سال 86 به تصویب رسیده بود، قرار شد که این قانون دائمی شود.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: این قانون در قالب طرح در مجلس با همکاری دستگاه‌های مربوط و سازمان ثبت تهیه شد و کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در این چند روز تعطیلی که گذشت وقت فوق‌العاده‌ای گذاشت تا مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: ما نیز به شکل فعال در بحث‌ها حضور داشتیم و بررسی‌ها انجام شد و امیدواریم که این قانون به سرعت به صحن علنی بیاید تا برای حمایت از مالکیت‌های صنعتی یک قانون دائمی داشته باشیم.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پاسخ به سوالی درباره نارضایتی برخی افراد از روند صدور اسناد تک برگ، گفت: ما الان در زمینه صدور اسناد مالکیت شیوه‌ها را به صورت الکترونیکی کردیم و تمامی اقدامات همکارانمان در سیستم ثبت می‌شود.

تویسرکانی ادامه داد: در موارد اندکی یعنی حدود 20 درصد متقاضیان در شهرهای بزرگ ممکن است با ایراداتی مواجه شوند که آن هم به خاطر این است که ما در حال تبدیل یک سیستم سنتی به یک فرآیند مدرن هستیم.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: آمار ما حکایت از این دارد که بیش از 80 درصد متقاضیان تبدیل اسناد مالکیت، بدون مشکل سند مالکیت دریافت می‌کنند.

وی همچنین درباره موضوع تعیین تکلیف اراضی بدون سند، گفت: در گذشته این کار به شکل سنتی انجام می‌شد ولی در حال حاضر شیوه سنتی به شیوه مدرن تبدیل شده است و در یک مرحله یک میلیون و 200 هزار متقاضی در سیستم الکترونیکی ثبت‌نام کرده‌اند و تشکیل پرونده داده‌اند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به وجود برخی مشکلات در این زمینه و تلاش برای رفع آنها، گفت: در این زمینه کمیسیونی متشکل از رییس واحد ثبتی محل، یک قاضی دادگستری و مدیر مسکن و شهرسازی تشکیل می‌شود و پس از اینکه این کمیسیون حکم صادر کرد، سازمان ثبت اسناد نسبت به صدور سند اقدام خواهد کرد.

وی گفت که تاکنون 350 هزار تقاضا در این زمینه مورد رسیدگی قرار گرفته و نسبت به آنها سند صادر شده است.

آنه لیر، معاون سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) در دیدار با دکتر تویسرکانی، معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، حمایت قوه قضاییه از این حقوق در ایران و متولی بودن سازمان ثبت اسناد و املاک در این امر را فرصتی بی‌نظیر برای حمایت و توسعه حقوق مالکیت صنعتی در ایران عنوان کرد.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این دیدار که در محل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صورت گرفت، دکتر تویسرکانی با اشاره به سابقه 90 ساله سازمان ثبت ایران در حوزه ثبت اختراع، علائم تجاری و طرح صنعتی گفت: در سال‌های اخیر این سابقه سنتی کاملاً متحول شده و خدمات این سازمان با انطباق کامل با استانداردهای بین‌المللی روز به روز در حال تحول است.

معاون رییس قوه قضاییه با اشاره به وجود دادگاه‌ها و کمیته‌های اختصاصی جهت رسیدگی به دعاوی مربوط به مالکیت صنعتی و بررسی دقیق مسائل این بخش در جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: سازمان جهانی مالکیت معنوی باید همواره فارغ از ملاحظات سیاسی به کشورهای در حال توسعه از بعد امکانات و مسائل فنی یاری برساند که البته جمهوری اسلامی ایران تا کنون با تعاملات سازنده خود کمک‌های خوبی در راستای توسعه این بخش از وایپو دریافت کرده است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم‌چنین با اعلام آمادگی ایران جهت میزبانی دفتر منطقه‌یی سازمان جهانی مالکیت معنوی افزود: توسعه مالکیت معنوی برای این نقطه از جهان بسیار اهمیت دارد و جمهوری اسلامی ایران به لحاظ ظرفیت های علمی، تاریخی و بهره مندی از زیر ساخت های این امر، آمادگی دارد تا در زمینه های آموزشی نقش بیشتری را در منطقه با همکاری وایپو ایفا کند.

آنه لیر معاون سازمان جهانی مالکیت معنوی نیز در این دیدار گفت: از تحولات انجام شده از سوی سازمان ثبت ایران در زمینه مالکیت صنعتی بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم و معتقدم برای نسل جوان این کشور خیلی اهمیت دارد که بدانند با بهره گیری از حقوق مالکیت صنعتی و فکری چطور می توانند به ارتقای حرفه و فعالیت‌های‌شان بپردازند و در کارهای اقتصادی خود موفق شوند.

او با اشاره به آسان تر شدن مسیر حمایت از حقوق مالکیت معنوی در ایران به دلیل این که این موضوع در زیرمجموعه قوه قضاییه مورد حمایت قرار می گیرد، افزود: سازمان جهانی مالکیت معنوی نیز به عنوان یک سازمان حرفه‌ای و تخصصی و همواره از کشورهای در حال توسعه حمایت می‌کند.

معاون سازمان جهانی مالکیت معنوی گفت: در دنیا تحولات حقوقی همپای تحولات تکنولوژیک توسعه پیدا نکرده و همواره عقب تر از این بخش بوده و این مساله چالش بزرگی را ایجاد کرده و باید در همه زمینه‌های تخصصی مالکیت فکری بتوان از حقوقدانان متخصص بهره گرفت.

وی یادآور شد: وجود امور مربوط به مالکیت صنعتی در قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران نشان از توجه ویژه این کشور به حمایت‌های حقوقی از این امر مهم است.

معاون سازمان جهانی مالکیت معنوی هم‌چنین ابراز امیدواری کرد که پیشنهاد و اعلام آمادگی ایران برای میزبانی دفتر منطقه‌یی وایپو مورد موافقت قرار گرفته و از ظرفیت‌های این کشور برای توسعه مالکیت معنوی در منطقه بهره‌برداری شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
دسترسی سریع به سایت های رسمی جمهوری اسلامی ایران l پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/leader2.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/raeisjomhour.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Dadiran.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majles.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majmatashkhiss.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divanedalat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divan.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/amlak-asnad.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/electronik.png
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/kanun.gifhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/129.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/b1.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/budget.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Canoon%20e%20vokala.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/dolat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora-hale-ekhtelaf.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Vezarat%20dadgostari.JPGhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/hoquqy.jpg.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/D_Ghazaei.jpg

اسپانسر
http://up.vekalat.info/view/789476/4194620186.gif
درباره ما
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1949
  • کل نظرات : 286
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 140
  • آی پی امروز : 73
  • آی پی دیروز : 74
  • بازدید امروز : 2,293
  • باردید دیروز : 152
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,117
  • بازدید ماه : 7,264
  • بازدید سال : 51,205
  • بازدید کلی : 4,467,347