loading...
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری بازدید : 345 شنبه 06 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

به گزارش وکالت دات اینفو , پیام فرانسیس گری مدیرکل سازمان جهانی مالکیت معنوی در سالروز جهانی مالکیت معنوی قرائت شد.

پیام دکتر فرانسیس گری مدیرکل سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) به مناسبت گرامیداشت روز جهانی مالکیت معنوی به شرح زیر است:

 

هر سال ما روز جهانی مالکیت معنوی را در 26 آوریل به عنوان فرصتی برای بحث در مورد نقش مالکیت معنوی در رابطه با نوآوری و خلاقیت جشن می‌گیریم، موضوع امسال ما از این قرار است:

 

فیلم سینمایی: یک شور جهانی

فیلم‌های سینمایی همواره مخاطبان جهانی را مجذوب خود کرده‌اند. از همان اولین فیلم‌های صامت فیلم‌های سینمایی در سراسر جهان با شیفتگی و اشتیاق مورد تماشا واقع شدند. اخیرا ما شاهد رشد نه تنها مخاطبان جهانی بلکه تولید جهانی بوده‌ایم. یک زمانی هالیوود هنرپیشه برجسته در تمام دنیا بود، اما امروزه ما شاهد صنعت فیلم هستیم که در دنیا در حال شکوفا شدن است از جمله بالیوود در هندوستان، نالیوود در نیجریه، یا در اسکاندیناوی، آفریقای شمالی، چین یا سایر نواحی آسیا.

 

فیلم‌های سینمایی همچنین یک محصول مستقیم ناشی از مالکیت معنوی است. راجع به نحوه ساخت یک فیلم فکر کنید. شما با یک متن شروع می‌کنید که مالکیت معنوی یک مولف یا فیلم‌نامه نویس است. سپس بازیگران هستند که اجرای آنها مالکیت معنوی خود ایشان است. بعد از آن موسیقی که در آن آهنگسازان و نوازندگان دارای مالکیت معنوی می‌باشند. نقش‌آفرینان متعددی در ایجاد یک فیلم سهم دارند و ما را قادر می‌سازند که به تماشای آن به عنوان یک اجرای یکپارچه و بافته شده از تعدد مالکیت معنوی بپردازیم. مالکیت معنوی اساس کل صنعت فیلم است.

 

تمام این نقش‌آفرینان که به ساختن و پخش یک فیلم کمک می‌کنند توسط یک چارچوب حقوقی بین‌المللی حمایت می‌شوند. این مساله با کنوانسیون برن در قرن نوزدهم شروع شد. همواره با کشورهای عضو، سازمان جهانی مالکیت معنوی سعی بر آن دارد که اطمینان دهد این چارچوب حقوقی با جهان در حال تغییر ما تنظیم می‌شود و کمک می‌کند تا هدف اساسی آن که ایجاد مالکیت معنوی به منظور خلاقیت و نوآوری است حفظ شود. به تازگی ما یک معاهده جدید به منظور حمایت از کارهای اجرایی هنرپیشگان اضافه نموده‌ایم، یعنی معاهده پکن راجع به کارهای سمعی و بصری است.

 

در روز جهانی مالکیت معنوی امسال از دوستداران فیلم در همه جا می‌خواهم که به هنگام تماشای یک فیلم در کنار شما برای لحظه‌ای راجع به تمام سازندگان و مبتکرانی که در ساخت آن فیلم نقش داشتند بیندیشند و از شما می‌خواهم تا راجع به چالش‌های دیجیتال که اینترنت برای فیلم به ارمغان می‌آورد فکر کنید. من بر این باورم که این نه تنها وظیفه سیاستگذاران بلکه وظیفه هر یک از ماست که این چالش‌ها را بررسی نموده و از خود سوال کنیم: چگونه می‌توان از این فرصت فوق‌العاده برای مردمی کردن فرهنگ و در دسترس قرار دادن آثار خلاقانه با کلیک بر روی یک ماوس استفاده کرد، در حالیکه در همان لحظه تضمین کنیم که پدیدآورندگان می‌توانند به خلق کردن، تامین معاش خود و ساخت فیلم‌هایی که زندگی ما را غنی می‌سازند ادامه دهند؟

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
دسترسی سریع به سایت های رسمی جمهوری اسلامی ایران l پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/leader2.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/raeisjomhour.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Dadiran.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majles.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majmatashkhiss.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divanedalat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divan.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/amlak-asnad.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/electronik.png
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/kanun.gifhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/129.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/b1.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/budget.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Canoon%20e%20vokala.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/dolat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora-hale-ekhtelaf.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Vezarat%20dadgostari.JPGhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/hoquqy.jpg.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/D_Ghazaei.jpg

اسپانسر
http://up.vekalat.info/view/789476/4194620186.gif
درباره ما
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1949
  • کل نظرات : 286
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 140
  • آی پی امروز : 56
  • آی پی دیروز : 74
  • بازدید امروز : 1,166
  • باردید دیروز : 152
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,990
  • بازدید ماه : 6,137
  • بازدید سال : 50,078
  • بازدید کلی : 4,466,220