loading...
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری بازدید : 291 سه شنبه 23 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

به گزارش وکالت دات اینفو به نقل از ایسنا , سرپرست دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: داده‌های آماری بنیادی‌ترین اصل برای برنامه‌ریزی هستند و در واقع توسعه و تعالی بدون آمار دقیق غیر ممکن است.

 

علی‌اصغر کهن سال در نخستین نشست کارشناسان آمار دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی در حوزه آسیب‌ها و جرائم اظهار کرد: برنامه‌ریزی مستلزم نگاه جامع به آمار است و علت به ثمر نرسیدن برنامه‌ها نداشتن پشتوانه آماری است، چراکه هرچه آمار صحیح‌تر باشد ضمانت اجرایی آن بالاتر است.

 

وی در ادامه با با بیان این‌که «تشکیل کارگروه آمار با حضور استانداری، پزشکی قانونی، نیروی انتظامی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، ثبت احوال، پلیس مبارزه با مواد مخدر، اداره کل زندان‌ها، بهزیستی و اداره اطلاعات در دستور کار قرار دارد» افزود: یکی از مصوبات مهم هفتمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان تهیه و تدوین بانک جامع اطلاعات و آمار و تشکیل کارگروه رصد آمار و اطلاعات و تشکیل کارگروه تخصصی رصد آمار و اطلاعات است.

 

سرپرست دفتر مطالعات و برنامه ریزی معاونت با تاکید بر این‌که «مدیریت پیشگیری از وقوع جرم بر عهده قوه قضائیه است» گفت: برای پیشگیری از وقوع جرم در جامعه باید اطلاعات کامل و جامعی از مباحث مختلف در اختیار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه قرار گیرد تا سیاست‌های لازم را برای پیشگیری از وقوع جرم در جامعه اتخاذ کند.

 

وی گفت: آمار شرط کافی و لازم برای توسعه، تصمیم گیری و مدیریت است و هر دستگاهی بدون تکیه بر آمار و اطلاعات امکان پیشرفت نخواهد داشت.

 

کهن سال تصریح کرد: یکی از چالش‌های عمده نبود استانداردهای واحد و متمرکز در زمینه روش‌ها و تحلیل آمارها است که در این راستا باید دستگاه‌ها در تولید آمار فعال‌تر باشند.

 

سرپرست دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت گفت: مثلث آمار و اطلاعات، برنامه‌ریزی و مدیریت مثلث توسعه است به همین دلیل است که توسعه بدون برنامه‌ریزی و برنامه‌ریزی بدون آمار و اطلاعات قابل تحقق نیست.

 

وی افزود: امیدواریم با تلاش اعضای کارگروه تخصصی رصد آمار در استان، بانک جامع اطلاعات و آمار و به دنبال آن کارگروه تخصصی رصد آمار و اطلاعات در سیستان و بلوچستان تشکیل و همه برای پیشبرد اهداف از آمار و اطلاعات مورد نیاز منتفع شویم.

 

در ادامه مشاور معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم نیز ضمن تاکید بر نقش آمار در برنامه‌ریزی‌ها افزود: تشکیل بانک اطلاعاتی در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم از سال گذشته در دستور کار بوده است که امسال با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شود.

 

رسول نامی افزود: امروز آمار و اطلاعات مبنای تصمیم گیری‌ها است و به هر میزان نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشیم تصمیمات مناسب‌تری اتخاذ خواهد شد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
دسترسی سریع به سایت های رسمی جمهوری اسلامی ایران l پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/leader2.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/raeisjomhour.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Dadiran.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majles.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majmatashkhiss.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divanedalat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divan.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/amlak-asnad.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/electronik.png
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/kanun.gifhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/129.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/b1.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/budget.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Canoon%20e%20vokala.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/dolat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora-hale-ekhtelaf.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Vezarat%20dadgostari.JPGhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/hoquqy.jpg.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/D_Ghazaei.jpg

اسپانسر
http://up.vekalat.info/view/789476/4194620186.gif
درباره ما
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1949
  • کل نظرات : 286
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 140
  • آی پی امروز : 50
  • آی پی دیروز : 74
  • بازدید امروز : 675
  • باردید دیروز : 152
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,499
  • بازدید ماه : 5,646
  • بازدید سال : 49,587
  • بازدید کلی : 4,465,729