loading...
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری بازدید : 692 شنبه 11 مرداد 1393 نظرات (0)

به گزارش وکالت دات اینفو به نقل از ایسنا ، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان گفت: فضای فیزیکی زندان‌ها جوابگوی جمعیت فعلی زندانیان نیست، اما با استفاده از اعتبارات داخلی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها و ساخت اندرزگاه های جدید تا سر حد امکان این نقیصه برطرف شده است.

بر اساس این گزارش علی ولی‌نیا اظهار کرد: اکنون 50 نیروی آموزش دیده و متخصص امور فرهنگی در راستای ارتقای بنیه دینی، مذهبی و اعتقادی مددجویان زندان‌ها تلاش می‌کنند.

در همین زمینه مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان ادامه داد: ساخت مجتمع آموزشی با ظرفیت 650 نفر در زندان مرکزی کرمان، ایجاد دارالقرآن در تمامی زندان‌ها، ایجاد کتابخانه و مدرسه بزرگسالان در بسیاری از زندان‌ها و ایجاد اتاق های مثبت اندیشی از جمله اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی در زندان‌ها به‌شمار می رود.

در همین راستا ولی‌نیا حضور مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی در جمع اعضای شورای فرهنگ عمومی را از دیگر اقدامات فرهنگی برشمرد و اظهار کرد: در تمامی زندان‌های استان کرمان، تأکید جدی بر رفع بی‌سوادی مددجویان وجود دارد و سوادآموزی به صورت الزامی برای مددجویان بی‌سواد انجام می‌شود.

همچنین وی با اشاره به رسالت‌های متعدد سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی، بیان کرد: اصلاح و تربیت مددجویان و بازگشت شرافتمندانه آنها به خانواده و جامعه، حفظ کرامت انسانی و حقوق شهروندی مددجویان، صیانت از خانواده‌های مددجویان، حفظ و نگهداری زندانیان، ایجاد بسترهای لازم بهداشتی، فرهنگی و اشتغال و حرفه‌آموزی برای آنها و حمایت‌های مادی و معنوی از مددجویان آزاد شده، از جمله این رسالت‌ها به‌شمار می‌رود.

در همین خصوص ولی‌نیا تصریح کرد: به منظور ارتقای سلامت روحی و روانی مددجویان زندان‌ها، در گام نخست، برخورد صحیح با مددجویان در تمام زندان‌ها مور تأکید قرار گرفته و اکنون زندانبانان به زندانیان به چشم یک امانت نگاه می‌کنند و فارغ از نوع جرم و بزه آنها، به رسالت‌های خود در امر اصلاح و تربیت مددجویان می‌پردازند.

در ادامه مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان گفت: در سطح زندان‌های استان کرمان با ایجاد کلینیک‌های مثلثی و درمان رایگان زندانیان از اعتیاد به مواد مخدر نسبت به بالا بردن روحیه زندانیان اقدامات شایسته‌ای انجام شده است.

وی افزود: واحد مددکاری اجتماعی و واحد روان‌درمانی نیز در زندان‌های استان کرمان راه‌اندازی شده که در راستای تقویت روحی زندانیان فعالیت‌های متعددی انجام می‌شود و نسبت به رفع مشکلات قضایی و اجتماعی زندانیان گام‌های مؤثری برمی‌دارند.

این مقام قضایی با تأکید بر این مطلب که بیکاری، موجب ایجاد بسیاری از مشکلات می‌شود، عنوان کرد: با امضای تفاهم‌نامه‌های متعدد با ادارات آموزش فنی و حرفه‌ای و صنایع دستی، 7 هزار نفر از مددجویان زندان‌ها آموزش‌های اشتغال و حرفه‌آموزی را فرا گرفته‌اند و 5 هزار و 700 نفر موفق به دریافت کارت مهارت شده‌اند.

در نهایت وی تأکید کرد: فضای فیزیکی زندان‌های استان جوابگوی جمعیت فعلی زندانیان نیست، اما با درایتی که در این خصوص انجام شده و با استفاده از اعتبارات داخلی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها و بنا به نیاز روز در سطح زندانها اقدام به ساخت اندرزگاه های جدید و تغییر در کاربری فضاهای موجود تا سر حد امکان این نقیصه برطرف شده است.

در پایان نیز وی گفت: هم اکنون در سطح استان کرمان وضعیت بهداشتی و رفاهی زندان‌ها در وضعیت قابل قبولی قرار دارد و امید است که روزی شاهد وجود حداقل افراد زندانی در زندانها باشیم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
دسترسی سریع به سایت های رسمی جمهوری اسلامی ایران l پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/leader2.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/raeisjomhour.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Dadiran.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majles.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majmatashkhiss.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divanedalat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divan.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/amlak-asnad.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/electronik.png
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/kanun.gifhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/129.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/b1.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/budget.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Canoon%20e%20vokala.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/dolat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora-hale-ekhtelaf.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Vezarat%20dadgostari.JPGhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/hoquqy.jpg.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/D_Ghazaei.jpg

اسپانسر
http://up.vekalat.info/view/789476/4194620186.gif
درباره ما
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1949
  • کل نظرات : 286
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 140
  • آی پی امروز : 55
  • آی پی دیروز : 74
  • بازدید امروز : 1,020
  • باردید دیروز : 152
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,844
  • بازدید ماه : 5,991
  • بازدید سال : 49,932
  • بازدید کلی : 4,466,074