loading...
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری بازدید : 329 یکشنبه 24 فروردین 1393 نظرات (0)

به گزارش وکالت دات اینفو به نقل از ایسنا , رییس کل دادگستری گلستان گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی و تسریع در وصول معوقات بانکی مهمترین برنامه‌های دادگستری گلستان برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال ۹۳ است.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) احمد فاضلیان با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی " مهمترین اولویت امسال دستگاه قضایی را تلاش برای تحقق این شعار عنوان کرد و گفت: برخورد با مفاسد اقتصادی، فراجناحی است و باید بر اساس منافع ملی صورت گیرد تا جامعه مطمئن شود که در حوزه اقتصادی به دنبال امنیت اقتصادی و ایجاد فرصت‌های برابر هستیم.

 

وی با بیان اینکه برخورد با مفاسد و رشد اقتصادی مکمل یکدیگرند در واکنش به سخنان برخی که معتقدند مبارزه با مفاسد اقتصادی، انگیزه‌های سرمایه گذاری را از بین می‌برد و امنیت آن را به خطر می اندازد، افزود: برخورد شفاف و به دور از احساسات با مفاسد اقتصادی نه تنها امنیت سرمایه گذاری را مختل نمی کند بلکه زمینه سرمایه گذاری سالم و رقابتی را نیز ایجاد می‌کند.

 

فاضلیان با بیان اینکه برطرف شدن ریشه‌های فساد را رسالت خودمان می‌دانیم، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم امسال نیز همچون سال‌های گذشته در قالب کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری، امنیت سرمایه‌گذاری های مشروع را که زیربنای ایجاد اقتصاد مقاومتی بر اساس اتکا به منابع داخلی است تامین و زمینه‌های لازم برای سرمایه گذاری با همکاری سایر دستگاه‌ها را در استان ایجاد کنیم.

 

وی لازمه توسعه اقتصادی را شناسایی ظرفیت‌های استان، معرفی آنها و اتخاذ سیاست‌های تشویقی برای جذب سرمایه گذاران در حوزه‌های مختلف گردشگری، صنعت و کشاورزی دانست و گفت: باید از امکانات خدادادی و طبیعی موجود در استان برای توسعه همه جانبه و پایدار استفاده کنیم.

 

رییس کل دادگستری گلستان در ادامه سخنان خود، وصول معوقات بانکی را از دیگر دغدغه‌های دستگاه قضایی استان در سال جاری عنوان کرد و افزود: این تسهیلات متعلق به بیت المال است و تاخیر در پرداخت آن علاوه بر اختلال در سیستم بانکی کشور، امکان حمایت از سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی را در استان با مشکل مواجه می کند.

 

فاضلیان افزود: علاوه بر شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های معوقات بانکی در دادسراهای استان، واحدهای اجرایی ثبت اسناد و املاک نیز آماده‌اند تا به بانک‌ها برای وصول این معوقات کمک کنند.

 

وی در ادامه از بانک‌ها نیز خواست که با اتخاذ تدابیر ویژه، بازپرداخت مطالبات بانکی را تضمین کنند.

 

این مقام ارشد قضایی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز نگرانی از روند تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان از مسئولان جهاد کشاورزی استان خواست که علاوه بر فراهم کردن بسترهای مناسب برای استفاده بهینه از منابع آب و خاک در جهت تامین نیاز استان، اهتمام خود را برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی بکار گیرند.

 

فاضلیان افزود: اگر در این حوزه بی‌توجهی کنیم قطعا در آینده دچار مشکل خواهیم شد.

 

وی برداشت غیرمجاز شن و ماسه را از دیگر مشکلات موجود در بخش کشاورزی استان برشمرد و گفت: باید با شناسایی مناطق پرخطر و ملزم کردن افراد به اصلاح اراضی پس از برداشت مجاز شن و ماسه، از عواقب ناخوشایندی که از سوی این بخش استان را تهدید می کند جلوگیری کرد.

 

فاضلیان با بیان اینکه بیکاری ریشه بسیاری از جرایم در استان است، گفت: باید صنعت و توسعه شهرک های صنعتی به منظور پویایی اقتصاد و کاهش معضل بیکاری مورد توجه قرار گیرد.

 

رئیس کل دادگستری گلستان در بخش دیگری از سخنان خود توجه به حوزه فرهنگ را از دیگر برنامه های مهم دادگستری استان در سال جاری برشمرد و اظهار کرد: ما بایدها و نبایدهای حوزه فرهنگ را با جدیت و نگاه پیشگیرانه پیگیری و برنامه‌ریزی می کنیم و بعد در صورت نیاز اقدامات برخوردی صورت می گیرد.

 

فاضلیان با پیچیده و گسترده خواندن کار در بخش فرهنگ، افزود: برای کار فرهنگی نیاز به ابزار فرهنگی داریم و باید در این راستا حوزه های علمیه، مراکز دانشگاهی، سازمان های مرتبط مانند سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش با تدوین برنامه های مدون برای تحقق یک جامعه ی ایمن و پاک گام بردارند.

 

وی با بیان اینکه ریشه بسیاری از جرائم و بدعت‌ها در فرهنگ غلط و رفتارهای نامتعارف است، گفت: اگر بتوانیم در جهت اسلامی کردن برخوردها، ارتباطات و معاشرت ها حرکت کنیم قطعا شاهد کاهش ناهنجاری‌ها خواهیم بود.

 

فاضلیان حوزه فرهنگ را یکی از حوزه‌های موثر در ایجاد جامعه سالم و پویا خواند و از فعالان عرصه فرهنگ خواست که خودشان پیشتاز و الگو در این بخش باشند تا بتوانیم یک فرهنگ غنی اسلامی ایرانی را پایه ریزی کنیم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
دسترسی سریع به سایت های رسمی جمهوری اسلامی ایران l پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/leader2.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/raeisjomhour.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Dadiran.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majles.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majmatashkhiss.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divanedalat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divan.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/amlak-asnad.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/electronik.png
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/kanun.gifhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/129.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/b1.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/budget.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Canoon%20e%20vokala.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/dolat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora-hale-ekhtelaf.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Vezarat%20dadgostari.JPGhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/hoquqy.jpg.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/D_Ghazaei.jpg

اسپانسر
http://up.vekalat.info/view/789476/4194620186.gif
درباره ما
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1949
  • کل نظرات : 286
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 140
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 74
  • بازدید امروز : 197
  • باردید دیروز : 152
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,021
  • بازدید ماه : 5,168
  • بازدید سال : 49,109
  • بازدید کلی : 4,465,251