loading...
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری بازدید : 485 پنجشنبه 11 دی 1393 نظرات (0)

به گزارش وکالت دات اینفو به نقل از ایسنا ، رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: باند صدور مدارک آموزشی و دانشگاهی جعلی در کرمان دستگیر شد.

بر اساس این گزارش یدالله موحد صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص کشف باند مرتبط با صدور مدارک آموزشی مهارتی توسط تعدادی از موسساتی که با مجوز اداره کل ارشاد استان فعالیت داشتند، توضیحاتی ارائه داد و اظهار کرد: بنا به گزارشی که از معاونت اطلاعات سپاه ثارالله به دادستان اعلام شد، هفت موسسه آموزش مهارتی در زمینه های گرافیک، کامپیوتر، تصویربرداری و مراکز علمی کاربردی مبادرت به برگزاری دوره های آموزشی کرده و پس از طی دوره تعدادی پرونده‌های صوری و متقلبانه تشکیل و با دریافت مبالغ 700 هزار تا 2 میلیون تومان اقدام به صدور گواهینامه های تقلبی کرده‌اند.

وی افزود: جمعی به عنوان متهمان دریافت گواهینامه، تعدادی از کارکنان ادارات ذیربط و مدیران این موسسات تحت تعقیب قرار گرفته و پرونده در شعبه سوم بازپرسی کرمان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: قریب به سه سال از سال 90 این جریان ادامه داشته و با سوءاستفاده از غفلت‌هایی که در برخی ادارات از جمله ارشاد صورت گرفته، برخی مرتبطین موسسات توانسته‌اند اسامی اشخاصی را مزورانه وارد لیست ارشاد کرده و این گواهینامه های صوری تحویل افراد شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: تعداد دقیق این گواهینامه ها مشخص نیست و برآورد اولیه این است که ممکن است قریب به 3 هزار گواهینامه سیکل، دیپلم، آموزش‌های مهارتی و دانشگاهی صادر شده باشد.

وی گفت: این جریان به نحوی ادامه داشته که از استان های تهران، سمنان و کرمانشاه برای سوءاستفاده از این وضعیت به کرمان مراجعه و با پرداخت وجه گواهینامه دریافت کرده‌اند.

حساب‌های متهمان کنترل و بعضاً گردش مالی تا 5 میلیارد ریال در مقطعی داشته‌اند و این موسسات پلمپ، حساب‌ها توقیف و بعضاً با قرار آزاد و بعضی بازداشت شده‌اند.

وی اظهار کرد: افرادی که این مدارک را دریافت کرده‌اند مجرم هستند و توصیه می‌کنم قبل از این‌که ماموران کاشف به سراغ آن‌ها بروند، خودشان مدارک را تحویل داده و در صورت همکاری با بازپرس، از تخفیف برخوردار شوند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به این‌که «هفت موسسه متخلف در کرمان بوده است» اظهار کرد: این موسسات در کرمان، جیرفت، یک موسسه ای در قشم این تخلفات را انجام داده‌اند که از موسسات کرمان می‌توان به ایران رایانه، طلوع، آفتاب، مبتکران و ... اشاره کرد.

وی افزود: مجازات این مجرمان مستوجب حبس، شلاق و جزای نقدی است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
دسترسی سریع به سایت های رسمی جمهوری اسلامی ایران l پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/leader2.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/raeisjomhour.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Dadiran.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majles.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majmatashkhiss.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divanedalat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divan.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/amlak-asnad.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/electronik.png
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/kanun.gifhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/129.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/b1.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/budget.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Canoon%20e%20vokala.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/dolat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora-hale-ekhtelaf.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Vezarat%20dadgostari.JPGhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/hoquqy.jpg.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/D_Ghazaei.jpg

اسپانسر
http://up.vekalat.info/view/789476/4194620186.gif
درباره ما
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1949
  • کل نظرات : 286
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 140
  • آی پی امروز : 61
  • آی پی دیروز : 74
  • بازدید امروز : 1,526
  • باردید دیروز : 152
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,350
  • بازدید ماه : 6,497
  • بازدید سال : 50,438
  • بازدید کلی : 4,466,580