loading...
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری بازدید : 577 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

به گزارش وکالت دات اینفو به نقل از ایسنا , وزیر دادگستری گفت: باید با حسن ظن، انصاف، صداقت و جامع نگری در حوزه فرهنگ وارد شویم و مقوله فرهنگ را جایگاهی برای حساب کشی و تسویه حساب اجتماعی و رقابت سیاسی قرار ندهیم.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی در ادامه جلسه تفسیر قرآن در جمع کارکنان وزارت دادگستری اظهار کرد: دین برای تحول فرهنگی آمده و عامل تحول ذهنی و فرهنگی انسان و یک حقیقت فرهنگی بوده و پاسخی است به نیاز فرهنگی انسانها تا ذهن، نگاه، نیت و رفتار آنان را سامان بخشد.

 

وی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی گفت: باید معارف دینی را دقیق و عمیق در جامعه بسط و نشر دهیم و در همه حوزه‌های فرهنگی، دین را مبنا، ماخذ، حاکم و داور قرار دهیم و در این حوزه گزینشی برخورد نکنیم.

 

پورمحمدی در بخشی از سخنان خود ضمن اشاره به اینکه باید بپذیریم نوع رفتارهای اجتماعی در کشورمان اعم از مقوله حجاب و عفاف، اخلاقیات، رفتار عمومی و سبک زندگی و غیره، معیوب است، ادامه داد: نباید در این حوزه بدبینانه و با غلو برخورد و یا تسامح کرد.

 

وزیر دادگستری همچنین با اشاره به اینکه با تمرکز و حساسیت در یک حوزه خاص از فرهنگ، سایر حوزه‌ها مورد غفلت واقع می شوند، اظهار کرد: متاسفانه در کشورمان مشکلات اخلاقی، طلاق، مواد مخدر، روابط ناصحیح و ارتکاب برخی منکرات به صورت آزار دهنده‌ای درآمده است.

 

وی همچنین با اشاره به هزینه سرسام آور جبران خسارات ناشی از این مشکلات در سطح جهانی گفت: متاسفانه ما نیز امروز تحت تاثیر این فضای جهانی قرار داریم.

 

پورمحمدی ضمن اشاره به اینکه حجاب و عفاف مقوله‌ای فرهنگی و نیازمند فرهنگ‌سازی، تربیت، برنامه ریزی و دقت است، خاطرنشان کرد: نباید تلاش‌های گذشته را در این خصوص نادیده گرفت یا بی‌فایده تلقی کرد و به هنجارشکنان نیز نباید اجازه آلوده سازی جامعه را داد.

 

وی با اشاره به آمارهای موجود در خصوص تاثیر مصرف مواد مخدر در افزایش طلاق، ناهنجاری‌های اجتماعی، سرقت، قتل، شیوع امراض مسری و همچنین آمار بالای زندانیان مواد مخدر کشور گفت: سال گذشته 400 لابراتوار تولید مواد مخدر صنعتی درکشور کشف و منهدم شده که آمار تکان دهنده ای است.

 

وی با انتقاد از برخی اشخاص و صاحبان تریبون در محدود کردن مقوله حجاب و عفاف و فرهنگ در حوزه دولت و چند وزارتخانه خاص، گفت: چه اشکال دارد این افراد در سخنان خود و در کنار مخاطب قرار دادن دولت و چند وزارتخانه، صدا و سیما، روحانیون، بازاریان و ستاد امر به معروف و نهی از منکر و سایر مسئولان راهکار و همکاری طلب کنند و مسئولیت آنها را نیز متذکر شوند.

 

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آیا امروز مسئولیت وزارت آموزش و پرورش یا وزارت علوم در حوزه فرهنگ و عفاف و حجاب سنگین‌تر است یا صدا و سیما اظهار کرد: باید با حسن ظن، انصاف، صداقت و جامع نگری در حوزه فرهنگ وارد شویم و مقوله فرهنگ را جایگاهی برای حساب کشی و تسویه حساب اجتماعی و رقابت سیاسی قرار ندهیم.

 

وی مقوله فرهنگ دینی و ملی را عزت، اقتدار و هویت ایرانیان دانست و اظهار کرد: باید با پذیرش ضعف ها و نقص ها و با انصاف و خوش بینی در این حوزه وارد شده و با همکاری و همدلی مشکلات را مرتفع کنیم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
دسترسی سریع به سایت های رسمی جمهوری اسلامی ایران l پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/leader2.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/raeisjomhour.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Dadiran.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majles.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majmatashkhiss.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divanedalat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divan.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/amlak-asnad.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/electronik.png
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/kanun.gifhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/129.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/b1.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/budget.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Canoon%20e%20vokala.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/dolat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora-hale-ekhtelaf.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Vezarat%20dadgostari.JPGhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/hoquqy.jpg.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/D_Ghazaei.jpg

اسپانسر
http://up.vekalat.info/view/789476/4194620186.gif
درباره ما
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1949
  • کل نظرات : 286
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 140
  • آی پی امروز : 68
  • آی پی دیروز : 74
  • بازدید امروز : 1,918
  • باردید دیروز : 152
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,742
  • بازدید ماه : 6,889
  • بازدید سال : 50,830
  • بازدید کلی : 4,466,972