loading...
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری بازدید : 774 دوشنبه 12 خرداد 1393 نظرات (0)

به گزارش وکالت دات اینفو به نقل از ایسنا , دادستان عمومی و انقلاب کرمان به کارشناسان دادگستری گفت که حفظ حقوق بیت المال را در اظهارنظرهای کارشناسی فراموش نکنید.

 

یدالله موحد در مجمع سالانه کانون کارشناسان دادگستری استان کرمان اظهار کرد: در سال 1317 برای نخستین بار ساختار کانون کارشناسان در بدنه قوه قضائیه ایجاد شد و این مجموعه روند تکاملی طی می کند و روز به روز در مسیر کیفیت کار و ارائه خدمات کارشناسی مطلوب تر به جامعه تلاش می کند.

 

وی افزود: یکی از اهداف کانون، نظارت مستمر بر کار کارشناسی به منظور حسن اجرای کارشناسی است و مقوله نظارت و جایگاه این امر بحث سالم سازی و پیشگری از آسیب ها و تهدیدات است.

 

موحد تصریح کرد: هدف از نظارت، صیانت از جایگاه سازمان، امر کارشناسی و نقش آن در اجرای عدالت است.

 

وی با اشاره به اینکه بخشی از رضایتمندی مردم از دستگاه قضا به عملکرد کارشناسان رسمی برمی گردد، بیان کرد: هرچه نظرات و اظهارعقیده کارشناسان مبتنی بر امور علمی و تخصص باشد، تاثیر مستقیم در آراء و اتقان احکام می گذارد و اگر نظرات سست بوده و فاقد مبنای علمی باشد تاثیر منفی می‌گذارد که به تبع آن نارضایتی عمومی را در پی خواهد داشت.

 

دادستان کرمان گفت: دادسرا و دادگاه انتظامی کانون کارشناسان به منظور بررسی برخی تخلفات اعضای کانون تشکیل شده و هدف، پیشگیری و سالم سازی است و این امر اولویت هر دستگاه نظارتی است.

 

وی با اشاره به بیشترین موارد تخلف در پرونده‌ها در این زمینه تصریح کرد: از کارشناسان می خواهیم این مسائل را مراعات کنند تا پرونده انتظامی برای آنها تشکیل نشود.

 

موحد بیان کرد: رعایت مهلت کارشناسی باید مورد توجه قرار گیرد و اگر بدون تقاضای مهلت از دادگاه، به این زمان توجه نشده و در اظهار نظر کارشناسی تاخیر بیفتد ممکن است مسئولیت انتظامی برای کارشناس به وجود آورد.

 

وی تاکید کرد: عدم توجه برخی کارشناسان به متن قرار یکی از مسائل دیگر است و باید دقت شود دادگاه چه کار موضوعی از شما می خواهد؟

 

دادستان کرمان اظهار کرد: برای اخذ وجه مازاد بر تعرفه، مسئولیت انتظامی خیلی شدید در نظر گرفته شده و خارج از مبلغ تصریح شده در قرار، نباید وجهی رد و بدل شود.

 

وی افزود: در تطبیق اسناد برای پرونده های بانکی، کیفری و برای وثیقه و ... کارشناسان باید دقت کنند و به توضیحات اشخاص و همسایگان بسنده نکنند.

 

عضو شورای عالی کارشناسان رسمی کشور گفت: کارشناسان نباید جایگاه خود را با مسئولیت مقام قضایی و وکیل جابه‌جا کنند تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.

 

صلواتی در مجمع سالانه کانون کارشناسان دادگستری استان کرمان، اظهار کرد: شورای عالی تاکید دارد که کارشناسان خود را موظف بدانند، زیر مجموعه تشکیلات قضایی هستند، در خدمت عدالت گستری در جامعه با هماهنگی و همکاری تشکیلات قضایی و دستیار این عزیزان باشند.

 

وی افزود: شورای عالی کانون کارشناسان دادگستری با کمیسیون ها و گروه های تخصصی در جهت آموزش، تعرفه، امور مالی، روابط عمومی و ... اختیاراتی دارد که موارد ارجاعی از کانون ها را کمیسیون ها بررسی و در صورت لزوم بازنگری در ضوابط، کار انجام می شود.

 

صلواتی تصریح کرد: کارشناسان دارای علم، تجربه و تخصص، نظرات خود را در اختیار تشکلات مختلف از جمله تشکیلات قضایی قرار می‌دهند که کاری ارزشمند است و لازمه حرکت خوب تشکلات مختلف، همکاری کارشناسان است.

 

وی بیان کرد: کارشناسان نباید جایگاه خود را با مسئولیت مقام قضایی و وکیل جابه جا کنند تا از بروز مشکلات جلوگیری شود و رعایت چهارچوب وظایف شغلی از سوی کارشناسان مهم است. قاضی در مقام صدور حکم و قطعیت دادن و کارشناس برای تشخیص حق است.

 

عضو شورای عالی کارشناسان رسمی کشور گفت: بحث دیگر قانون مداری است و باید با اطلاع از شرایط قوانین کار کنیم تا خارج از ضوابط و آیین نامه های مقررات ملی اظهارنظری نداشته باشیم.

 

وی افزود: یکی از موارد بسیار مهم و کلیدی در ارائه گزارشات و تنظیم گزارش مشورت کردن است.

 

صلواتی بیان کرد: اخلاق مداری و رعایت اخلاق حرفه‌ای در کار کارشناسان بسیار مهم است و رفتار مناسب ما می تواند برای طرفین دعاوی آموزنده باشد.

 

وی تصریح کرد: تقویت آموزش‌ها در شورای عالی به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
دسترسی سریع به سایت های رسمی جمهوری اسلامی ایران l پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/leader2.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/raeisjomhour.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Dadiran.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majles.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majmatashkhiss.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divanedalat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divan.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/amlak-asnad.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/electronik.png
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/kanun.gifhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/129.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/b1.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/budget.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Canoon%20e%20vokala.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/dolat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora-hale-ekhtelaf.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Vezarat%20dadgostari.JPGhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/hoquqy.jpg.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/D_Ghazaei.jpg

اسپانسر
http://up.vekalat.info/view/789476/4194620186.gif
درباره ما
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1949
  • کل نظرات : 286
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 140
  • آی پی امروز : 55
  • آی پی دیروز : 74
  • بازدید امروز : 1,087
  • باردید دیروز : 152
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,911
  • بازدید ماه : 6,058
  • بازدید سال : 49,999
  • بازدید کلی : 4,466,141