loading...
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری بازدید : 711 دوشنبه 26 خرداد 1393 نظرات (0)

به گزارش وکالت دات اینفو به نقل از ایسنا , رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از دستگیری گرداننده سایتی خبر داد که به بهانه برنده شدن در مسابقات پیامکی و برنده شدن یک دستگاه خودروی سواری پراید، از مردم سرقت می‌کرد.

سرهنگ محمدمهدی کاکوان با اعلام خبر دستگیری فردی که به بهانه برنده شدن یک دستگاه خودروی سواری پراید در یک مسابقه پیامکی از مردم سرقت می‌کرد را تشریح کرد و گفت: در پی رصد فضای مجازی و همچنین پیگیری تماس‌های مردمی متوجه شدیم که تعداد زیادی پیامک در سراسر کشور با این مضمون که «شما برنده یک دستگاه خودروی سواری شده‌ و برای دریافت جایزه خود به سایت مراجعه کنید» برای مردم ارسال شده است.

کاکوان با بیان اینکه بررسی‌های اولیه نشان داد که این فرد با راه‌اندازی سایت و نرم افزاری تنها به افرادی که پیامک برای شماره آنها ارسال شده بود، اجازه می‌داد وارد این سایت شوند، گفت: پس از ورود به سایت پیامی دریافت می‌شد مبنی بر اینکه برای دریافت هدیه خود بایستی مبالغی از پنج تا 35 هزار تومان واریز کنند.

وی با بیان اینکه بررسی‌های پلیس و همچنین مهندسی معکوس نشان داد که وجه واریزی از سوی مردم به حساب یک کارت عابر بانک منتقل می‌شد که متعلق به یک معتاد است، گفت: بررسی نشان داد که گرداننده این سایت با خرید یک کارت عابربانک از یک فرد معتاد نقشه خود را طراحی کرده است.

وی با بیان اینکه بررسی پرونده نشان داد که پلیس با یک گرداننده حرفه‌ای روبرو است، گفت: شماره‌ها به صورت رندوم انتخاب می‌شد و نرم افزار سایت به گونه‌ای طراحی شده بود تا هنگامی که شماره‌ای غیر از شماره‌ای که برای آن پیامک ارسال شده بود وارد می‌کردید اعلام می‌شد، شما برنده نیستید.

کاکوان با بیان اینکه سرانجام کارشناسان پلیس فتا توانستند رد یکی از طراحان رایانه‌ای را دراین پرونده بیابند، ادامه داد: در بررسی‌ها مشخص شد گرداننده این سایت مردی 30 ساله به نام حسین است که در قالب سایت ME8.IR اقدام به سرقت از مردم می‌کرد.

کاکوان با بیان اینکه در حال حاضر 137 شاکی از اقصی نقاط کشور در این رابطه شناسایی شده‌اند، گفت:‌ از افرادی که بدین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند درخواست می شود که برای پیگیری پرونده خود به پلیس فتا مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا همچنین حسین متهم این پرونده نیز در پاسخ به انگیزه خود با رفتار بسیار پرخاشگرانه و با بیان این مطلب که از حقوق خود آگاه است و پدرش به او کمک می‌کند، گفت: من مبلغ ناچیزی دریافت کرده‌ام و به آنها پس خواهم داد، چرا که این مبلغ, مبلغ ناچیزی است.

وی در پاسخ به چرایی این مطلب که چرا از مردم کلاهبرداری کرده‌ای؟ مجدداً عنوان داشت پول را به آنها پس خواهد داد و گفت: تنها برای انجام کارهای تبلیغاتی این کار را انجام داده‌ام.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
دسترسی سریع به سایت های رسمی جمهوری اسلامی ایران l پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/leader2.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/raeisjomhour.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Dadiran.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majles.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majmatashkhiss.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divanedalat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divan.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/amlak-asnad.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/electronik.png
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/kanun.gifhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/129.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/b1.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/budget.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Canoon%20e%20vokala.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/dolat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora-hale-ekhtelaf.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Vezarat%20dadgostari.JPGhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/hoquqy.jpg.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/D_Ghazaei.jpg

اسپانسر
http://up.vekalat.info/view/789476/4194620186.gif
درباره ما
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1949
  • کل نظرات : 286
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 140
  • آی پی امروز : 69
  • آی پی دیروز : 74
  • بازدید امروز : 2,009
  • باردید دیروز : 152
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,833
  • بازدید ماه : 6,980
  • بازدید سال : 50,921
  • بازدید کلی : 4,467,063