loading...
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری بازدید : 377 پنجشنبه 29 خرداد 1393 نظرات (0)

به گزارش وکالت دات اینفو به نقل از ایسنا , رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: سیستم قضایی استان در برخورد با مطالبات بانکی با قدرت و بدون حاشیه پیگیری می‌کند.

حجت‌الاسلام مظفری در نشست خبری هفته قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در سال 92 در مجموع 187 هزار و 85 فقره پرونده وارده به دادگستری استان را داشته‌ایم که نسبت به سال قبل از آن چهار درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین در سال 92 تعداد پرونده‌های مورد رسیدگی قرار گرفته 344 هزار و 722 فقره پرونده بوده که نسبت به سال قبل از آن حدود 9 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در دو ماه نخست سال 92 حدود 42 هزار و 447 فقره پرونده وارد و رسیدگی شده است بیان کرد: همچنین در دو ماه سال 93 نیز 45 هزار و 738 فقره پرونده وارده داشته‌ایم که نسبت به آمار سال قبل هشت درصد رشد داشته است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: جرایم مرتبط با مواد مخدر، سرقت و جرایم علیه اشخاص و توهین بیشترین آمار را در استان داشته است.

وی اظهار کرد: معاون پیشگیری آمار مربوط به بیشترین جرایم را در اختیار کارشناسان و مشاوران خانواده قرار می‌دهند تا آسیب‌ها را شناسایی و مورد ارزیابی قرار دهند.

وی با اشاره به این‌که «متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها همانند گذشته در دادسراها 45 روز است» اظهار کرد: این آمار در محاکم خانواده سه ماه، دادگاه حقوقی دو ماه و دادگاه تجدید نظر زیر یک ماه است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی یکی از کارها تشکیل جلسات حفظ حقوق بیت المال است که این جلسات مصوبات خوبی هم در بر داشته است.

وی به خلع ید هزار و 137 هکتار از اراضی داخل و خارج از شهر در استان اشاره کرد و افزود: از این میزان هزار و 94 هکتار از اراضی با ارزش بیش از 20 میلیارد ریال مربوط به منابع طبیعی و 43 هکتار از اراضی درون شهر با ارزش بیش از 583 میلیارد ریال از متجاوزین پس گرفته شده است و به راه و شهرسازی تحویل داده شده است. در حال حاضر 80 درصد از اراضی مربوط به دولت و انفال در استان مرکزی دارای سند هستند.

وی به پرونده فساد مالی شهرداری اراک اشاره کرد و افزود: سرانجام احکام این پرونده اجرا شد و 1.5 میلیارد تومان از جرایم نقدی که 90 درصد جرایم نقدی را تشکیل می‌داد وصول شده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی به دو پرونده درباره مطالبات بانکی در استان اشاره کرد و افزود: جزو اولین استان‌هایی بودیم که در این زمینه ورود پیدا کردیم و با همه فراز و نشیبی که در این خصوص داشتیم سیستم قضایی با قدرت و بدون حاشیه پیگیری کرد.

وی ادامه داد: در پرونده اول کل مطالبات 85 میلیارد تومان بوده است که بیش از 90 درصد از مطالبات شامل اصل و سود آن به سیستم بانک برگردانده شده است و در این پرونده سه نفر خارج از سیستم بانک و 17 نفر از کارمندان بانک دستگیر شدند.

وی با اشاره به این‌که «در پرونده دوم کل مطالبات 75 میلیارد تومان است» اظهار کرد: تا امروز بیش از 50 درصد از مطالبات وصول شده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی درباره ایرالکو نیز گفت: در حال حاضر پرونده قضایی مبنی بر شکایتی از ایرالکو و یا نیروگاه از سوی محیط زیست در خصوص آلایندگی نداریم.

وی ادامه داد: در نیمه دوم سال 92 در سیستم اجرایی استان نشست‌هایی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فرماندار اراک و سایر مسئولین برگزار شد و قدم‌های خوبی در راستای کاهش آلودگی هوای اراک برداشته شد.

وی با بیان این‌که «ایرالکو را به دلیل این‌که محصول استراتژیک تولید می‌کند و افراد زیادی در آن مشغول به کار هستند نمی‌توان تعطیل کرد» افزود: تلاش بر این است تا فرایندهای تولید تغییر کند و بخشی هم که آلودگی دارد از شهر خارج شود.

مظفری از شکایت ایرالکو علیه محیط زیست و شهرداری اراک خبر داد و افزود: این شکایت در مرحله تجدید نظر است و شهرداری و محیط زیست باید دفاع کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنا بر دلایل محیط زیست, ایرالکو یک شرکت آلاینده است و هنوز صددرصد آلایندگی آن برطرف نشده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
دسترسی سریع به سایت های رسمی جمهوری اسلامی ایران l پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/leader2.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/raeisjomhour.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Dadiran.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majles.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majmatashkhiss.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divanedalat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divan.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/amlak-asnad.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/electronik.png
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/kanun.gifhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/129.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/b1.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/budget.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Canoon%20e%20vokala.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/dolat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora-hale-ekhtelaf.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Vezarat%20dadgostari.JPGhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/hoquqy.jpg.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/D_Ghazaei.jpg

اسپانسر
http://up.vekalat.info/view/789476/4194620186.gif
درباره ما
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1949
  • کل نظرات : 286
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 140
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 74
  • بازدید امروز : 110
  • باردید دیروز : 152
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 934
  • بازدید ماه : 5,081
  • بازدید سال : 49,022
  • بازدید کلی : 4,465,164