loading...
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری بازدید : 503 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

به گزارش وکالت دات اینفو به نقل از ایسنا ، جمعی از وکلای دادگستری در حمایت از مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه مقابل دفتر سازمان ملل در تهران تجمع کردند.

بر اساس این گزارش تجمع جمعی از وکلای دادگستری با هماهنگی مرکز امور مشاوران قوه قضاییه صبح دوشنبه - 20 مرداد ماه - برای حمایت از مردم و کودکان بی دفاع غزه روبروی دفتر سازمان ملل در تهران برگزار شد.

در همین زمینه تجمع‌کنندگان شعارهایی همچون مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، اسراییل جیره‌خور نابود باید گردد، هم غزه هم لبنان جانم فدای اسلام، مرگ بر صهیونیست و مرگ بر استکبار را سر دادند.

همچنین در این مراسم سلیمانی نماینده کانون بسیج حقوقدانان کشور اظهار کرد: این تجمع به دلیل فرامین ولی امر مسلمین جهان مبنی بر حمایت همه جانبه از مردم غزه صورت گرفته است.

در همین راستا وی ادامه داد: تجمع امروز به همت کانون بسیج حقوقدانان و وکلای قوه قضاییه برگزار شده است که هدف از برگزاری این تجمع اعلام انزجار و تنفر از نسل کشی و جنایت علیه بشریت توسط رژیم جعلی صهیونیستی است.

در ادامه سلیمانی خاطر نشان کرد: این تجمع به دلیل اعلام حمایت همه جانبه حقوقی و مالی از مردم غزه است.

وی با اشاره به بیانیه‌ پایانی گفت: در این بیانیه ضمن اعلام حمایت از طرح کیفرخواست علیه سردمداران رژیم جعلی صهیونیست به استناد بند ج ماده 13 اساسنامه‌ دیوان کیفری بین‌المللی، خواستار محکومیت و مجازات سران جنایتکار رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیست شده‌ایم.

در همین خصوص بیانیه پایانی تجمع جمعی از وکلای دادگستری در حمایت از مردم و کودکان بی‌دفاع غزه منتشر شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«به نام خدا

رژیم غاصب صهیونیستی که با نقض سیستماتیک حقوق بشر و تبعیض نژادپرستانه در سرزمین‌های اشغالی، خطرناکترین رژیم علیه صلح و امنیت جهانی به شمار می‌آید، از هفتم ژوئیه 2014 علاوه بر محاصره‌ غذایی و دارویی باریکه‌ قریب به دو میلیون نفری غزه از سال 2007، این منطقه کوچک را آماج سنگین‌ترین حملات زمینی، دریایی و هوایی خود قرار داده است و با قتل عام بیش از 12 هزار نفر (حدود 2000 شهید و 10000 مجروح) در کمتر از یک ماه خویِ درنده‌گی و جنایت پیشگی خود را به نمایش گذاشت. به راستی کجایند مدعیان دو رو و دروغگوی حقوق بشر که برای ساده ترین مسایل حتی پوشش مردم یک کشور یا احساس و عدم احساس آزادی قطعنامه و بیانیه صادر می کنند؟

و اما با همه این مصیبت‌های وارده و کشتار مظلومانه و بی سابقه کودکان بیگناه توسط رژیم جعلی و کودک‌کش اسرائیل ملت قهرمان غزه بداند که «ما وَدَّعَک رَبُّک و ما قَلی» و میدانید که «و لَسَوفَ یُعطِیک رَبُّکَ فَتَرضَی». با این حال حوادث خونین و فاجعه بار غیر نظامیان فلسطینی به‌خصوص کودکان مظلوم و معصوم، دلهای ما را غرق خون کرده است. حوادث ناشی از جنایت‌های غاصبان فلسطین ما را ماتم‌زده و عزادار ساخته است. اَعظَمَ الله لَکُم الجَزاء وَ عَجَّل لَکُم النَّصر، بدانید که وعده‌ی خدا راست است که فرمود: «وَ لَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیز و فرمود: وَ مَن جاهَد فَانّما یُجاهِدُ لِنَفسه … » و از این روست که به وعده الهی دل خوش داریم که « ... و مَن قُتِلَ مظلوماً فَقد جعَلنا لِولیهِ سلطاناً»

آگاهان می‌دانند که نخستین بار در بند «ج» ماده ششم اساسنامه نورنبرگ بود که منطق جنایات علیه بشریت تا حدودی روشن گردید. منشاء الهام این منطق واقعه « هولوکاست » مربوط به کشتار دسته‌جمعی یهودیان بود که بر اساس آن دولتمردانی که فرمان به شکنجه و نسل کشی اینان داده‌اند، بر اساس حقوق بین الملل در قبال افعالشان مسولیت کیفری داشته باشند.

اندیشه مجازات مرتکبان جرایم بین المللی بارها و به کرات در عمل به شکست انجامید. تا اینکه دست تقدیر سران رژیم غاصب اسراییل را یاری داد تا از قِبَل دادگاه نظامی نورنبرگ و دادگاه‌های داخلی شان برخی از سران نازی را به دار مجازات بسپارند، اما در جنگ 22 روزه غزه ( 27 دسامبر 2008 ) و 30 روزه رمضان 1435 (اوت 2014) که توسط این رژیم جلاد علیه مردم مظلوم فلسطین اتفاق افتاد برخی از همان نوع جنایات علیه بشریت نسبت به فلسطینیان مظلوم اتفاق افتاد. بیش از 4000 شهید و 16000 نفرکه عمدتاً کودکان و زنان بودند در این دو جنگ مجروح گردیدند. منطق حقوق بین الملل کیفری و همچنین منطق اشغالگران که روزی خود را قربانی نژاد پرستی می دانستند ایجاب می کند که اتهام آنان مورد رسیدگی و مجرمان صهیونیست مورد مواخذه قرار گرفته و مجازات شوند. آقای گلدستون گزارشگر شورای حقوق بشر سازمان ملل، برای اولین بار در گزارشی مفصل در سال 2007 رژیم اسراییل را متهم به ارتکاب جنایاتی کرد که در تاریخ بی‌سابقه بوده است. امروز با ظهور داگاه‌های کیفری بین المللی اختصاصی یوگسلاوی سابق و رواندا تشکیل دیوان کیفری بین المللی دائمی لاهه، بیش از پیش امکان محاکمه و مجازات جنایتکاران جنگی صهیونیست در حقوق بین المللی کیفری فراهم گردیده است.

امروز حقوق بین الملل و همچنین حقوق کیفری بین الملل به عنوان ابزارها و ضمانت اجراهای برخورد با تجاوزگری صهیونیسمِ تروریست، قربانی روابط اختاپوسی این غده سرطانی با عده‌ای کشورهای منفعت پرست غربی و حکام جاهل و واداده عرب شده است. در همه این دوران‌ها، هزاران قطعنامه و میلیون‌ها جلد کتاب و مواد قانونی به خاطر حیوانیت و تفسیرهای خودخواهانه حقوق بشرنماها نتوانست جان بی گناهان و غیر نظامیانِ فلسطینی را نجات دهد. «بشر» و « انسانی» که همه فلسفه و ذات تمدنِ پر طمطراق غربی را از اساس بنیان نهاده امروز به دلیل فلسطینی بودن به فراموشی سپرده شده است! آیا به راستی حقوق بشر و حقوق بین الملل هر دو مرده‌اند؟!

انتظار این بود که با این همه زحمات چندین دهه متفکران حقوقی برای تأسیس قواعدی لازم الاجرا در صحنه بین المللی، حال که این ضمانت اجرای نسبی با عنوان حقوق کیفری بین الملل و در قالب دادگاه کیفری بین المللی در لاهه شکل گرفته حداقل بانیان آن خود به قواعدش پایبند باشند. مروری بر موضع گیری‌های پیشین مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل متأسفانه ما را با خاطراتی سراسر تلخ و تبعیض آمیز مواجه می نماید. جالب تر اینکه چند سال قبل (چهارشنبه 7 آذر 1387) مجمع عمومی سازمان ملل با تصویب 6 قطعنامه! ازاسرائیل و حامیان آن خواستند از جنایتکاری و اشغالگری دست بردارند!

بدون شک رژیم جعلی اسرائیل در جریان کشتار رمضان امسال (1393) دست به نسل کشی فلسطینیان زده است. نسل کشی یعنی هر یک از اعمالی که با هدف نابود کردن بخش یا تمامیت یک ملت، قوم، گروه نژادی یا مذهبی انجام گیرد و این بار قساوت و سنگدلی صهیونیست‌ها آنچنان موج خروشان توده های آزاده و افکار عمومی مردمان مستقل دنیا را برافروخت که حتی دلدادگان و جیره خواران صهیونیسم و کشورهای مدعی دروغین حقوق بشر مثل فرانسه هم نتوانستند این جنایات را انکار و نهایتاً دو روز مانده به شکست اسرائیل غاصب به « قتل عام » فلسطینیان اعتراف کردند.

ما وکلاء و کارشناسان حقوقی با اعتراف به ضعف و زبونی شورای امنیت سازمان ملل متحد و همچنین ناتوانی دبیر کل سازمان ملل متحد و نقض بی طرفی از سوی ایشان، بر حق و حقوق ملت مظلوم فلسطین مبنی بر رفع فوری و همه جانبه محاصره تأکید کرده و ضمن محکومیت کشتار بی رحمانه اخیر و همچنین نسل کشی تدریجی این ملت سرافراز به واسطه محاصره کامل غزه از تمام آزادیخواهان و سازمان‌ها و نهادهای مردمی و دولت‌های مستقل می خواهد ضمن تأیید و تأکید بر وقوع جرایمی مانند نسل کشی، جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی در یورش اخیر جنایتکاران صهیونیست علیه مردم غزه، حمایت خود را از طرح کیفر خواست علیه این رژیم جعلی به استناد بند ج ماده 13 اساسنامه دیوان کیفری بین المللی اعلام نموده و با تحت فشار قرار دادن دولت‌های عضو دایم شورای امنیت که به واقع در بندِ رژیم صهیونیستی گرفتارند، آمادگی خود را برای محاکمه سردمداران جنایتکار این رژیم در برابر دیوان کیفری بین المللی اعلام تا دادِ کودکان شهیدِ مظلوم غزه از آنان گرفته شود. « و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون».

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
دسترسی سریع به سایت های رسمی جمهوری اسلامی ایران l پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/leader2.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/raeisjomhour.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Dadiran.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majles.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majmatashkhiss.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divanedalat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divan.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/amlak-asnad.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/electronik.png
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/kanun.gifhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/129.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/b1.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/budget.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Canoon%20e%20vokala.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/dolat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora-hale-ekhtelaf.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Vezarat%20dadgostari.JPGhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/hoquqy.jpg.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/D_Ghazaei.jpg

اسپانسر
http://up.vekalat.info/view/789476/4194620186.gif
درباره ما
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1949
  • کل نظرات : 286
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 140
  • آی پی امروز : 52
  • آی پی دیروز : 74
  • بازدید امروز : 870
  • باردید دیروز : 152
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,694
  • بازدید ماه : 5,841
  • بازدید سال : 49,782
  • بازدید کلی : 4,465,924