loading...
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری بازدید : 613 سه شنبه 29 مهر 1393 نظرات (0)

به گزارش وکالت دات اینفو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کانون وکلای دادگستری مرکز ، نمایندگانی از کانون های وکلای دادگستری ترکیه روز سه شنبه 29 مهر ماه 1393 با هماهنگی قبلی برای بازدید در کانون وکلای مرکز حاضر شدند در ابتدا آقای زاهدپاشا مدیر داخلی کانون وکلا از ایشان استقبال کرده و خیر مقدم گفتند.

این هیأت پس از ورود به کانون از بخش های مختلف کانون ، موزه و کتابخانه، دادسرا و دادگاه انتظامی کانون وکلای دادگستری مرکز بازدید کردند و پس از آن برای شرکت و بازدید از جلسه کمیسیون های تشکیل شده در این روز دعوت شدند.

در ابتدا اعضای هیات وکلای ترکیه پس از حضور در یکی از اتاق های دادسرای انتظامی و آشنایی با روند کار دادسرا ، در یکی از شعبات فعال دادگاه انتظامی وکلا در این روز ، حاضر و از روند رسیدگی در دادگاه انتظامی مطلع و اظهار داشتند که رسیدگی به تخلفات انتظامی وکلا در کشور ترکیه نیز مشابه روند جاری در کانون های ایران می باشد. در بازدید از کمیسیون انتشارات اعضای هیأت وکلای ترکیه سؤالات خود را از اعضای کمیسیون مربوطه مطرح کردند و متقابلاً به سؤالات اعضای کمیسیون پاسخ دادند. در پاسخ به سؤالی در خصوص نقش وکلای دادگستری ترکیه در تحولات اجتماعی نمایندگان کانون های وکلای ترکیه اظهار داشتند که هر کجا ذهنیت مردم نسبت به دولت و سیستم قضائی در خصوص عدالت و نظام قضائی مخدوش می شود جامعه وکلا است که ذهنیت مردم را نسبت به نظام قضائی متحول می کند و بهبود می بخشد. در خصوص تشکیلات کانون وکلای ترکیه اشاره داشتند که کانون وکلای ترکیه یکپارچه است و از کانون های استانی تشکیل نشده است. پس از مباحث مختلف هیأت ترکیه ای با حضور در کمیسیون نظارت و بازرسی کانون وکلای دادگستری به سؤالات اعضای کمیسیون پاسخ گفتند ایشان در پاسخ به سؤالی اظهار کردند که ما در ترکیه کمیسیونی مانند کمیسیون نظارت بر کار وکلا نداریم و تخلفات مستقیماً به دادسرای کانون ارجاع می شود و این بسیار خوب خواهد بود که کمیسیونی همانند کمیسیون نظارت کانون ایران داشته باشیم ایشان در مورد امکان تأسیس دفتر وکلا و تمرکز کاری در شهر های مختلف اشاره داشتند که ما در ترکیه تنها یک کانون مرکزی داریم که همه وکلا عضو آن هستند و می توانند در هر جای کشور به وکالت بپردازند اما فقط در یک محل می توانند به تأسیس دفتر وکالت اقدام کنند.

پس از آن هیأت وکلای ترکیه با حضور در محل تشکیل جلسات هیأت مدیره با اعضای هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز به بحث و تبادل نظر پرداختند در ابتدای این جلسه جناب آقای مصباح نائب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در غیاب ریاست کانون وکلای دادگستری مرکز به حضار خوش آمد گفتند و اشاره کردند که از جمع اعضای هیأت مدیره که شامل 18 نفر می باشند ریاست کانون جناب آقای دکتر نجفی توانا و نائب رئیس دیگر کانون وکلای دادگستری برای شرکت در جلسه اتحادیه بین المللی کانون های وکلای دادگستری در کشور ژاپن به سر می برند و فردا نیز اجلاس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران در شهر کرمان برگزار خواهد شد و تعدادی از اعضای هیأت مدیره پیشاپیش به محل اجلاس عزیمت نموده اند و اعضای حاضر نیز پس از این جلسه عازم شهر کرمان برای شرکت در اجلاس خواهند شد.

پس از آن اعضای هیأت وکلای دادگستری ترکیه به معرفی خویش پرداختند. در ابتدا خانم گلجهان تورج از اعضای هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری ترکیه در بخش آنتالیا اشاره کردند که دارای 4 سال سابقه قضاوت می باشند و کانون ایران را کانونی قدرتمند بیان کردند و اضافه کردند که بسیار خوشحالند که به ایران آمده اند. آقای آونال دینش عضو کانون وکلای ترکیه در بخش آنکارا اشاره کردند که به موضوعات حقوقی ایران بسیار علاقمند هستند و همیشه این موضوعات را دنبال می کنند و اضافه نمودند که در این دیدار متوجه شدند کانون ایران کانون منسجم و قدرتمند است و از جانب رئیس کانون وکلای ترکیه نیز از کانون ایران برای این میزبانی تشکر کردند. یکی دیگر از اعضای هیأت وکلای ترکیه از استقبال بسیار خوب کانون ایران تشکر کردند و اضافه کردند که پرفسور دکتر متین فیض اوغلو ریاست کانون ترکیه هم اکنون در ژاپن هستند و بسیار مایلند با ریاست کانون ایران در ژاپن دیدار کنند و به گفتگو بپردازند. دکتر علی ارسلان کنتاجی وکیل دادگستری اشاره کردند که به تدریس حقوق سیاسی در دانشگاه های خاورمیانه می پردازند همچنین در دانشگده حقوق به تدرس حقوق بشر و مسائل حقوقی جنبش عدم تعهد مشغول هستند در ادامه هیأت ترکیه توضیحاتی در مورد ساختار کانون وکلای دادگستری ترکیه و جامعه وکالت را بیان نمودند. ایشان اشاره داشتند کانون ترکیه شامل 79 کانون در 79 شهر است که هر 4 سال یکبار انتخابات سراسری برگزار می شود و همه وکلای ترکیه رئیس کانون و هیأت اجرایی را انتخاب می کنند و آخرین انتخابات 1/5 سال پیش برگزار گردیده است در بخش دیگر در مورد حرفه وکالت در ترکیه بیان داشتند، وکالت در ترکیه علاوه بر اینکه شغل می باشد جزء خدمات عمومی هم محسوب می شود، وکلا در ترکیه اختیار دارند که در مقابل نقض حقوق بشر و نقض هر حق شهروندی از اشخاص دفاع کنند و در جایی که دولت ترکیه و قضات گاهاً مغایر قانون اساسی عمل می کنند نقش وکلا در این میان بسیار برجسته است که در مقابل هرگونه نقض استقلال وکلا مقاومت می نماید. در ترکیه گاهی بعضی بخش های دولت، کانون وکلا را به عنوان یک مخالف قلمداد کرده و نقد می کنند اما این واقعیت امر نیست چرا که این مقتضی رفتار یک وکیل دادگستری است. در بخش دیگر نمایندگان ترکیه به پروژه همکاری 15 کانون مختلف از مجارستان تا مغولستان اشاره کردند و بیان داشتند همکاری این کانون ها با یکدیگر به خاطر اشتراکات فرهنگی و حقوقی بسیار است و اضافه کردند که ما مشتاق هستیم که یک همکاری و توافق با کانون ایران داشته باشیم و پیش نویس موافقت نامه همکاری این کانون ها را برای کانون ایران نیز ارسال کنیم تا کانون ایران نظرات خود را به کانون ترکیه منعکس نماید.

در ادامه ضمن تشکر از هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز از ایشان دعوت نمودند تا برای بازدید و تبادل فکر به کشور ترکیه سفر نمایند و در پایان هیات مزبور و اعضای حاضر هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز به اتفاق نهار کاری صرف نمودند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
دسترسی سریع به سایت های رسمی جمهوری اسلامی ایران l پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/leader2.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/raeisjomhour.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Dadiran.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majles.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majmatashkhiss.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divanedalat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divan.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/amlak-asnad.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/electronik.png
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/kanun.gifhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/129.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/b1.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/budget.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Canoon%20e%20vokala.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/dolat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora-hale-ekhtelaf.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Vezarat%20dadgostari.JPGhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/hoquqy.jpg.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/D_Ghazaei.jpg

اسپانسر
http://up.vekalat.info/view/789476/4194620186.gif
درباره ما
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1949
  • کل نظرات : 286
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 140
  • آی پی امروز : 61
  • آی پی دیروز : 74
  • بازدید امروز : 1,562
  • باردید دیروز : 152
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,386
  • بازدید ماه : 6,533
  • بازدید سال : 50,474
  • بازدید کلی : 4,466,616