loading...
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری بازدید : 503 شنبه 09 خرداد 1394 نظرات (0)

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در حال حاضر یکی از مسایل اصلی کشورمان بیمه توسعه است که باید هرچه سریعتر ورشکستگی آن اعلام و تکلیفش مشخص شود.

به گزارش وکالت دات اینفو به نقل از خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران منطقه کویر ، یدالله موحد در نشست مسئولان قضایی، اجرایی و نظامی استان اظهار کرد: بعد از تصویب اصلاح قانون بیمه اجباری به لحاظ مشکلات عدیده‌ای که جامعه با آن رو به رو بود، تحولاتی در بیمه رخ داد.

در همین زمینه وی ادامه داد: این قانون با دو جبران خسارت‌های مالی و بدنی اشخاص ثالث در تصادفات رانندگی و کاهش جمعیت کیفری که در زندان های کشور به سر می بردند، تدوین شد که برای تحقق این دو هدف ساز و کارهایی را قانون گذار پیش بینی کرده بود و یکی از سازو کارهای مهم آن اگرچه در قبل وجود داشت اما بسیار کمرنگ و محدود بود و خیلی از خسارت‌ها بدون جبران باقی می‌ماند.

موحد تصریح کرد: برای اینکه دیگر در حوزه خدمات و خسارات مربوط به رانندگی هیچ زیانی بلا جبران باقی نماند صندوق تامین خسارت های بدنی تأسیس شد که از ابتدای تصویب و اجرایی شدن این قانون 877 مورد پیگیری را با بیمه مرکزی برای وصول خسارت های بدنی ناشی از تصادفات داشته ایم که فقط 73 موردش به نتیجه قطعی واصل نشده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: صندوق حامی این افراد است که به صورت غیرعمد جرمی را مرتکب می شوند که متأسفانه تعداشان کم نیست و این امر مسئولیت صندوق را بسیار سنگین می کند.

در همین خصوص وی افزود: ایجاد نمایندگی صندوق در کرمان می تواند شرق کشور را پوشش دهد و مردم با در دست داشتن مدارک می توانند به صندوق مراجعه می کنند زیرا مراجعه به تهران مستلزم هزینه است و امکانش را ندارند حتی اگر صندوق جواب ندهد می توانند از طریق محاکم پیگیری و حکمی را دریافت کنند.

موحد یکی از مسایل جدی که در حال حاضر در کشور مطرح است را بیمه توسعه دانست و گفت: مساله جدی کشور بیمه توسعه است، کسانی که در این بیمه قراردادی را تنظیم کرده بودند، علیرغم اینکه حق بیمه را پرداخت کردند متأسفانه روانه زندان شدند.

در نهایت در همین راستا رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: اجرای احکام، مقصر را دستگیر می کند در حالی که بیمه توسعه هیچ پاسخگویی ندارد بنابراین درخواستمان این است تکلیف بیمه توسعه هر چه سریعتر مشخص و ورشکستگی آن اعلام شود.

موحد در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم مابقی درخواست هایی که از طرف مراجع قضایی استان توسط زیان دیدگان به صندوق ارائه شده و در حال پیگیری است، با سرعت بیشتری حل و به نتیجه رسد تا مشکلات مردم حل شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
دسترسی سریع به سایت های رسمی جمهوری اسلامی ایران l پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/leader2.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/raeisjomhour.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Dadiran.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majles.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majmatashkhiss.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divanedalat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divan.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/amlak-asnad.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/electronik.png
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/kanun.gifhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/129.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/b1.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/budget.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Canoon%20e%20vokala.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/dolat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora-hale-ekhtelaf.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Vezarat%20dadgostari.JPGhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/hoquqy.jpg.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/D_Ghazaei.jpg

اسپانسر
http://up.vekalat.info/view/789476/4194620186.gif
درباره ما
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1949
  • کل نظرات : 286
  • افراد آنلاین : 14
  • تعداد اعضا : 140
  • آی پی امروز : 210
  • آی پی دیروز : 93
  • بازدید امروز : 420
  • باردید دیروز : 123
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 663
  • بازدید ماه : 9,722
  • بازدید سال : 68,814
  • بازدید کلی : 4,484,956