loading...
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری بازدید : 364 شنبه 23 فروردین 1393 نظرات (0)

به گزارش وکالت دات اینفو به نقل از ایسنا , دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد: ایالت فلوریدای آمریکا هر ساله صدها کودک را به طور ناعادلانه و خودسرانه به عنوان افراد بزرگسال محاکمه می‌کند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیده‌بان حقوق بشر در گزارش 110 صفحه‌ای خود جزئیات محاکمه کودکان بی‌شماری در ایالت فلوریدا به دلیل جرایم سبک را آورده است که پس از محکومیت در دادگاه‌های بزرگسالان سال‌ها از تاثیرات چنین مجازاتی رنج می‌برند.

 

بر اساس این گزارش، این وضعیت از آنجایی ناشی می‌شود که مسئولان ایالت فلوریدا به دادستان‌ها اختیار کامل می‌دهند تا در مورد محاکمه کودکان در دادگاه‌های بزرگسالان خود تصمیم بگیرند. بیش از 98 درصد از 1500 پرونده مربوط به کودکان در این ایالت در سال 2012 و 2013 نشان داد که آنها به عنوان افراد بزرگسال متهم و محاکمه شدند.

 

قوانین این ایالت همچنین به قضات اجازه نمی‌دهد که تصمیمات دادستان‌ها را به چالش بکشند و یا آن را تغییر دهند.

 

آلبا مورالز پژوهشگر حوزه آمریکا در دیده‌بان حقوق بشر گفت:‌ بر اساس قوانین فلوریدا کودکان یا همان افراد زیر 18 سال امکان رای دادن، خرید سیگار و یا الکل را ندارند اما ممکن است در دادگاه‌های این ایالت بدون هیچ چالشی به عنوان یک فرد بزرگسال محاکمه شوند.

 

این سازمان در ادامه گزارش خود آورده است: اگرچه کودکانی که مرتکب جرم می‌شوند باید مسئول دانسته شوند اما محاکمه آنها در دادگاه‌های بزرگسالان و حبس آنها در زندان‌های ویژه بزرگسالان غیرضروری و ناعادلانه است و به جامعه و جوانان آسیب می‌زند.

 

مطالعات نشان می‌دهد محاکمه کودکان در دادگاه‌های بزرگسالان بیش از آنکه موجب تامین امنیت جامعه شود بازگشت این کودکان به ارتکاب دوباره جرم را در پی دارد و این مساله در میان کودکانی که در کانون‌های اصلاح و تربیت مجازات خود را می‌گذارند کمتر دیده می‌شود.

 

کودکان در مقایسه با افراد بزرگسال در قضاوت‌ها و تصمیم‌گیری‌هایشان در لحظات حساس رشد کمتری یافته‌اند و بالاتر از آن در حال تکامل هستند و پتانسیل بیشتری برای تغییر دارند از این رو سیستم محاکمه و مجازات افراد زیر 18 سال به طوری طراحی شده است تا نیازها و خواسته‌های این کودکان را طبق جامعه روز برآورده کنند در حالی که سیستم مجازات افراد بزرگسال تنها به مجازات فکر می‌کند.

 

کودکانی که به عنوان افراد بزرگسال محاکمه می‌شوند شانس دسترسی به مقاطع تحصیلی مناسب‌شان و شرایطی که دادگاه‌های کودکان فراهم می‌کند را از دست می‌دهند. همچنین بسیاری از آنها در زندان‌های بزرگسالان با خشونت و سوء استفاده‌های اخلاقی مواجه می‌شوند.

 

تقریبا برای هر کودکی که در ایالت فلوریدا به عنوان یک فرد بزرگسال محاکمه و مجازات می‌شود نتیجه نهایی این است که می‌تواند به خود و جامعه‌اش آسیب بزند چون این کودکان پس از آزادی نیز از بسیاری از مشاغل محرومند و در برخی موارد به طور مقطعی از دادن رای نیز محروم می‌شوند.

 

دیده‌بان حقوق بشر همچنین آورده است: دادستان‌ها ممکن است مجرمان نوجوان را در موارد خاص و ارتکاب جرایم سنگین به دادگاه‌های بزرگسالان منتقل کنند، اما آمارهای به دست آمده در سال‌های2012 و 2013 نشان می‌دهد که 60 درصد از این کودکان به جرایم غیرخشن و سبک متهم شده‌ بودند.

 

بر اساس گزارش وب سایت رسمی دیده‌بان حقوق بشر، اختلافات نژادی و رنگ پوست نیز در بسیاری موارد بر تصمیم‌گیری دادستان‌ها برای فرستادن کودکان به دادگاه‌های بزرگسالان تاثیرگذار است.

 

این سازمان در پایان از مسئولان ایالت فلوریدا خواست تا به محاکمه گسترده کودکان در دادگاه‌های بزرگسالان و مجازات آنها که فرصت تغییر را از آنها می‌گیرد پایان دهند.

 

کودکان بزهکار می‌توانند بدون اینکه هدف چنین رفتارهای خشن و غیرضروری قرار گیرند مسئول دانسته شوند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
دسترسی سریع به سایت های رسمی جمهوری اسلامی ایران l پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/leader2.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/raeisjomhour.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Dadiran.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majles.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majmatashkhiss.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divanedalat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divan.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/amlak-asnad.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/electronik.png
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/kanun.gifhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/129.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/b1.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/budget.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Canoon%20e%20vokala.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/dolat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora-hale-ekhtelaf.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Vezarat%20dadgostari.JPGhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/hoquqy.jpg.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/D_Ghazaei.jpg

اسپانسر
http://up.vekalat.info/view/789476/4194620186.gif
درباره ما
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1949
  • کل نظرات : 286
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 140
  • آی پی امروز : 64
  • آی پی دیروز : 74
  • بازدید امروز : 1,756
  • باردید دیروز : 152
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,580
  • بازدید ماه : 6,727
  • بازدید سال : 50,668
  • بازدید کلی : 4,466,810