loading...
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری بازدید : 371 سه شنبه 04 شهریور 1393 نظرات (0)

به گزارش وکالت دات اینفو به نقل از ایسنا ، رییس اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری مرکز نسبت به این موضوع که در تدوین لایحه وکالت مانند نامحرمان با وکلا برخورد شده است، انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش سعید باقری با اشاره به لایحه وکالت که در شرف ارسال از دولت به مجلس است، ابراز عقیده کرد که متأسفانه مسئولان رسیدگی‌کننده به لایحه وکالت در هیأت دولت متن تنظیم شده لایحه را از وکلا مخفی کرده و مانند نامحرمان با وکلا برخورد می‌کنند.

در همین زمینه وی با بیان این که «متن تنظیم شده لایحه وکالت با متن پیشنهادی کانون‌های وکلا به دولت مطابقت کامل ندارد» ادامه داد: در لایحه وکالت برخی موضوعات اختلافی و اساسی کانون‌ها با قوه قضاییه از جمله مداخله دستگاه قضایی در امور کانون‌های وکلا همچنان باقی است.

همچنین این وکیل دادگستری با یادآوری اینکه زمانی که می‌خواهند راجع به سرنوشت صنفی تصمیم‌گیری شود، قاعدتاً باید از مدیران و اعضای صنف کسب‌نظر شود، گفت: صالح‌ترین و شایسته‌ترین کارشناسان و متخصصان در مورد اظهارنظر راجع به وضعیت هر صنف، مدیران منتسب به آن صنف هستند که متأسفانه در تدوین لایحه وکالت نه تنها از کانون وکلای دادگستری مرکز و سایر کانون‌ها جهت بررسی آن در هیأت دولت دعوت به عمل نیامده بلکه غیابا‌ًً‌ در مورد سرنوشت وکلا تصمیم گیری شده است و این موضوع برخلاف رویه متعارف و معمول تنظیم لوایح در خصوص سایر اصناف و گروه‌های اجتماعی است.

در همین خصوص رییس اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری مرکز ادامه داد: با وجود اینکه لایحه وکالت آماده ارسال از دولت به مجلس است، ولی اجازه نمی دهند یک نسخه از این لایحه در اختیار کانون های وکلا قرار گیرد و این لایحه را از کانون‌ها که صاحبان اصلی آن هستند، پنهان می‌کنند.

باقری افزود: با وجود اینکه لایحه وکالت در هیأت دولت به تصویب رسید ولی بدون تصویب مجدد هیأت دولت، تبصره‌ای خلاف رویه معمول هیأت دولت به ماده 33 این لایحه اضافه شده است که این تبصره اختیاراتی را به قوه قضاییه اعطا کرده که متضمن نقض صریح کانون‌های وکلا و مغایر با حقوق دفاعی اشخاص است. در این رابطه نیز نمایندگان کانون‌های وکلا به طور غیرمستقیم و با رایزنی‌های زیادی سعی در اطلاع‌رسانی و روشنگری به هیأت دولت در جهت جلوگیری از چنین اقداماتی علیه کانون‌های وکلا کرده‌اند.

در پایان وی با انتقاد از اینکه زمینه برای ملاقات با مسئولان ذی‌ربط و ملاحظه لایحه وکالت برای کانون‌های وکلا میسر نیست، گفت: هنوز مشخص نیست که آیا نظرات و اقدامات کانون‌های وکلا تأثیری در تغییر مواد و تبصره های مغایر با استقلال کانون های وکلا در لایحه وکالت داشته است یا خیر؟ متأسفانه مخفی کاری‌ها در این زمینه باعث بروز نگرانی جدی در جامعه وکالت شده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
دسترسی سریع به سایت های رسمی جمهوری اسلامی ایران l پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/leader2.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/raeisjomhour.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Dadiran.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majles.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majmatashkhiss.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divanedalat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divan.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/amlak-asnad.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/electronik.png
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/kanun.gifhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/129.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/b1.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/budget.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Canoon%20e%20vokala.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/dolat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora-hale-ekhtelaf.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Vezarat%20dadgostari.JPGhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/hoquqy.jpg.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/D_Ghazaei.jpg

اسپانسر
http://up.vekalat.info/view/789476/4194620186.gif
درباره ما
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1949
  • کل نظرات : 286
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 140
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 74
  • بازدید امروز : 256
  • باردید دیروز : 152
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,080
  • بازدید ماه : 5,227
  • بازدید سال : 49,168
  • بازدید کلی : 4,465,310