loading...
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری بازدید : 333 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

به گزارش وکالت دات اینفو به نقل از ایسنا , یک وکیل دادگستری گفت که بابک زنجانی قطعا در سوءاستفاده از بیت المال و تحصیل مال از طریق نامشروع، همکارانی داشته است و باید شرکاء و معاونین وی نیز شناسایی و در دادگاه محاکمه شوند.

 

حسین ساعتچی‌یزدی اظهار کرد: اینکه ما بابک زنجانی را به عنوان متهم اصلی پرونده دستگیر و محاکمه کنیم، بدون آنکه شرکاء و معاونین وی را در نظر گیریم، کافی نبوده و رسیدگی عادلانه‌ای نیست و باید هرچه سریع‌تر معاونان، مشاوران و سایر همکاران بابک زنجانی شناسایی و در دادگاه صالح محاکمه شوند.

 

وی تاکید کرد: قوه قضائیه باید به صورت قاطع به پرونده بابک زنجانی رسیدگی کند تا دیگر شاهد چنین فسادهای اقتصادی در جامعه نباشیم.

 

ساعتچی‌یزدی درباره نحوه شناسایی اموال بابک زنجانی، گفت: بدیهی است راهکارهای قانونی برای این موضوع وجود دارد تا اموال بابک زنجانی شناسایی شود، البته این امر نیازمند انجام کار کارشناسی و تحقیقات قضایی است تا اموال تحصیل شده در داخل و خارج از کشور شناسایی و مسترد شود.

 

این حقوقدان درباره نحوه برخورد با شرکاء و معاونین بابک زنجانی نیز اظهار کرد: بر اساس قانون باید با کسانی که در این موضوع همکاری و موجبات تسهیل را فراهم کرده‌اند در هر مقام یا منصبی که باشند برخورد شود و این امر نیازمند برخورد جدی و قاطع دستگاه قضائی و سایر دستگاه‌های ذیربط است.

 

این وکیل دادگستری درباره اینکه شناسایی اموال بابک زنجانی باید از چه طریقی صورت گیرد؟ گفت: طبیعی است بر اساس محتویات پرونده و اطلاعاتی که در دسترس قرار گرفته است اموال وی در داخل و خارج از کشور با مکانیزم‌های حقوقی و قضایی قابل شناسائی و استرداد خواهد بود.

 

ساعتچی یزدی درباره برخورد قوه قضائیه با بابک زنجانی، خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی باید در جهت استیفای حقوق مردم و در چارچوب قانون با مفسدان اقتصادی قاطعانه برخورد کند.

 

وی با ابراز تاسف از اینکه در هر بازه زمانی ما شاهد پرونده‌های مفاسد اقتصادی کلان هستیم، گفت: این موضوع نشان دهنده این است که متاسفانه راه‌های استفاده از رانت مسدود نبوده و رانت خواران به راحتی سوءاستفاده می کنند و باید در صورت لزوم نسبت به تصویب قوانین باز دارنده اقدام کرد و نظارت‌های قانونی از سوی مراجع نظارتی افزایش یابد؛ چرا که بدون شک قاطعیت لازم و سرعت در رسیدگی به پرونده‌های فساد اقتصادی و اطلاع رسانی از عوامل بازدارنده خواهد بود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
دسترسی سریع به سایت های رسمی جمهوری اسلامی ایران l پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/leader2.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/raeisjomhour.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Dadiran.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majles.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majmatashkhiss.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divanedalat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divan.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/amlak-asnad.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/electronik.png
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/kanun.gifhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/129.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/b1.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/budget.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Canoon%20e%20vokala.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/dolat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora-hale-ekhtelaf.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Vezarat%20dadgostari.JPGhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/hoquqy.jpg.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/D_Ghazaei.jpg

اسپانسر
http://up.vekalat.info/view/789476/4194620186.gif
درباره ما
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1949
  • کل نظرات : 286
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 140
  • آی پی امروز : 50
  • آی پی دیروز : 74
  • بازدید امروز : 734
  • باردید دیروز : 152
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,558
  • بازدید ماه : 5,705
  • بازدید سال : 49,646
  • بازدید کلی : 4,465,788