loading...
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری بازدید : 319 جمعه 09 خرداد 1393 نظرات (0)

به گزارش وکالت دات اینفو به نقل از ایسنا , رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی در واکنش به پذیرش بدون آزمون 3000 دانشجوی بورسیه در دولت گذشته که حدود نیمی از آنها فاقد شرایط علمی بودند، با بیان اینکه این اتفاق خسارت بزرگی به کشور وارد می‌کند، گفت: اگر این افراد تقوا دارند که انشالله دارند متوجه باشند که زمانی که اینگونه مدرک دریافت می‌کنند تمام حقوقی که در طول عمر خدمتشان خواهد گرفت نامشروع خواهد بود.

 

نجف قلی حبیبی گفت: از آنجایی که حدود نیمی از این افراد واجد شرایط علمی نبوده‌اند و سابقه علمی نداشته‌اند و فقط با یک زد و بند سیاسی و جناحی بورسیه شده‌اند، دولت باید هزینه تحصیل آنها را پرداخت کند و سپس بعد از استخدام آنها 30 الی 40 سال دولت حقوق آنها را پرداخت خواهد کرد. بنابراین اگر این افراد صلاحیت لازم را نداشته باشند یک خسارت بزرگی به دولت وارد خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه زمانی که پایه علم این افراد ضعیف است، نمی‌توان گفت تمام این افراد صد در صد موفق خواهند شد، گفت: در ابتدا تبعیضی رخ داده به این معنا که عده‌ای که صلاحیت داشتند نتوانستند تسهیلات کسب کنند و در مقابل عده‌ای دیگر حتی اگر صلاحیت هم داشته باشند خارج از ضوابط وارد شده‌اند و این ورودشان غیراخلاقی و غیر قانونی است.

 

وی با تاکید بر اینکه حقوقی که این افراد دریافت می‌کنند نامشروع خواهد بود، اظهار کرد: این افراد خیال نکنند فقط توانسته‌اند از طریق رانت وارد دانشگاه شوند در این میان حق بسیاری ضایع شده است و اگر مومن و با ایمان باشند می‌دانند که این عمل خلاف تعهد اخلاقی و دینی است.

 

حبیبی با اشاره به اینکه استخدام این افراد خسارت بزرگی به کشور وارد می‌کند، گفت: اگر این افراد عضو هیئت علمی شوند دانشگاه‌ها خسارت بزرگی را متحمل خواهند شد و وزارت علوم باید طی یک بررسی تسهیلاتی را که به آنها ارائه شده را بازپس گیرد.

 

رئیس سابق دانشگاه علامه با بیان اینکه وزارت علوم باید طی یک رقابت سالم آزمون مجددی برگزار کند، گفت: وزارت علوم از هرجایی که متوجه شود خلافی رخ داده باید جلوی آن را بگیرد و قانونی عمل کند.

 

رئیس سابق دانشگاه علامه با اشاره به رویه برخورد قانونی با این گونه تخلفات افزود: قاعده قانونی این مسئله این بوده که بازرسی کل کشور این مسائل را بررسی کند و اگر متوجه خلافی شد به قوه قضاییه ارجاع دهد تا مطابق موازین برخورد شود اما اکنون نمی‌دانیم بازرسی کل کشور در این زمینه کاری انجام داده است یا خیر؟

 

وی افزود: قوه قضائیه متناسب با قوانین کشور وظیفه دارد برای حفظ عدالت در جامعه وارد این مسئله می‌شد اما حال که مسئله اعلام و اثبات شده است، وزارت علوم حق دارد شکایت کند و قوه قضاییه نیز به این مسئله ورود پیدا کند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
دسترسی سریع به سایت های رسمی جمهوری اسلامی ایران l پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/leader2.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/raeisjomhour.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Dadiran.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majles.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majmatashkhiss.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divanedalat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divan.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/amlak-asnad.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/electronik.png
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/kanun.gifhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/129.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/b1.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/budget.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Canoon%20e%20vokala.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/dolat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora-hale-ekhtelaf.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Vezarat%20dadgostari.JPGhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/hoquqy.jpg.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/D_Ghazaei.jpg

اسپانسر
http://up.vekalat.info/view/789476/4194620186.gif
درباره ما
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1949
  • کل نظرات : 286
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 140
  • آی پی امروز : 64
  • آی پی دیروز : 74
  • بازدید امروز : 1,766
  • باردید دیروز : 152
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,590
  • بازدید ماه : 6,737
  • بازدید سال : 50,678
  • بازدید کلی : 4,466,820