loading...
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی

قابل توجه داوطلبان کانون وکلای دادگستری فارس و کهکیلویه و بویراحمد

طبق صورت جلسه کمیسیون نیاز کارآموزان وکالت مورخه ۱۲/۳/۹۳ کانون وکلای دادگستری فارس و کهکیلویه و بویراحمد سهمیه پذیرش کارآموزان وکالت این کانون تعداد ۱۱۱ نفر جهت استان فارس و تعداد ۲۵ نفر جهت استان کهکیلویه و بویراحمد منظور گردیده است.

اطلاعیه کانون خراسان در رابطه با آگهی آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی

با توجه به انتشار آگهی آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت سال ۹۳ ، به اطلاع میرساند برابر مصوبه مورخ ۲۲/۶/۹۳ هیأت مدیره،‌ کانون وکلای دادگستری خراسان تحت هیچ شرایطی با پذیرش کارآموز مهمان موافقت نخواهد کرد.

اطلاعیه مهم کانون البرز در مورد آزمون وکالت ۹۳

به اطلاع داوطلبان گرامی شرکت در آزمون وکالت سال ۹۳ در استان البـــرز میرساند هنگام ثبت نام جهت آزمون و قبل از انتخاب استان البرز برای کارآموزی لزوماً به نکات ذیل که به تصویب هیئت مدیره کانون رسیده است ، توجه فرمایند :

این کانون برابر تصمیم کمیسیون موضوع تبصره ماده یک قانون کیفیت اخذ پروانه ، تعداد کارآموز مورد نیاز برای استان البرز را ۱۰۰ نفر به شرح ذیل تعیین کرده است :

کرج ۱۵ نفر

فردیس ۲۵ نفر

هشتگرد ۳۰ نفر

نظرآباد ۱۵ نفر

اشتهارد ۸ نفر

طالقان ۷ نفر

1. شهر محل کارآموزی و اشتغال به وکالت بر اساس و به ترتیب رتبه اکتسابی در آزمون تعیین خواهد شد.

2. امکان انتقال از شهری به شهر دیگر پس از قبولی وجود ندارد و این کانون از پذیرش هر گونه تقاضای انتقال معذور است.

3. کانون وکلای البرز از پذیرش کارآموزان فعلی وکالت ( حتی کارآموزان خود استان البرز ) ، معذور است و بر فرض شرکت و قبولی در آزمون ، از پذیرش آنان خودداری خواهد کرد.

4. کارآموزانی که در هنگام صدور پروانه کارآموزی سن آنان کمتر از ۲۵ سال تمام باشد ، تنها می توانند نسبت به انجام وظایف کارآموزی و طی دوره اقدام نمایند و با عنایت به بند ۳ ماده ۱۰ لایحه قانونی استقلال مصوب ۱۳۳۳ امکان قبول وکالت را ( تا رسیدن به ۲۵ سالگی ) ندارند.

5. سایر شرایط بر اساس مقررات و قوانین جاری و نیز شرایط و ضوابط منعکس شده در آگهی اسکودا خواهد بود.

پذیرش بومی اولویت آزمون وکالت سال جاری در کانون خوزستان

نظر هیئت مدیره کانون وکلای استان خوزستان فعال نمودن وکلا در مناطق محروم و کم برخوردار استان خوزستان بوده و در آزمون وکالت سال جاری پذیرش داوطلبان بومی به عنوان هدف اصلی این کانون خواهد بود. چرا که ما برای استان به وکیل نیاز داریم و غیر بومی ها به دلیل شرایط نامساعد آب و هوا معمولا در خوزستان ماندگار نیستند.

با توجه به شروع ثبت نام آزمون کارآموزی وکالت، سید یزدالله طاهری نسب نائب رییس کانون وکلای دادگستری استان خوزستان به بیان موضع هیئت مدیره در خصوص یکی از پرسش ها و نگرانی شرکت کنندگان در آزمون امسال پرداخت و اظهار داشت: نظر هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان خوزستان بر این است که در آزمون های آتی،کسانی که بومی استان خوزستان هستند، بتوانند شرکت کنند.

وی افزود: با توجه به نامساعد بودن شرایط آب و هوایی در استان خوزستان، معمولاً کارآموزان محترمی که در آزمون کارآموزی وکالت استان خوزستان پذیرفته می شوند تحمل کار کردن در استان خوزستان را ندارند و فرآیند انتقالی گرفتن پذیرفته شدگان غیر بومی وکالت باعث شده ما در بسیاری از شهرهای محروم استان وکیل فعال نداشته باشیم.

استاد دانشگاه شهید چمران اهواز در ادامه افزود: اولویت اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان خوزستان در آزمون وکالت سال جاری، فعال نمودن و اشتغال کارآموزان وکالت در شهرستان هایی از خوزستان است که بیشتر محروم و کم برخوردار بوده و وکیلی در آنها شاغل نبوده و یا کمتر وجود داشته است. بر این اساس شهرستان هایی مانند اندیکا، لالی، ایذه، بستان هویزه، شادگان، حمیدیه، ملاثانی، در اولویت اشتغال قرار دارند.

طاهری نسب افزود: هیئت مدیره کانون خوزستان تأکید دارد که داوطلبان غیر بومی در آزمون وکالت سال جاری، کانون خوزستان را  انتخاب نکنند. مطابق عرف معمول آزمون های استخدامی ادارات و آزمون های دانشگاهی، بومی به کسی گفته می شود که یا متولد یک استان باشد، یا از دانشگاه آن استان فارغ التحصیل شده باشد و یا ۵ سال در استان مورد نظر سکونت داشته باشد و معیار ما در خصوص بومی گزینی همین امر می باشد.

وی به نمایندگی از طرف هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان خوزستان تأکید کرد که کانون وکلای خوزستان در سال جاری به هیچ وجه به پذیرفته شدگان آزمون وکالت انتقالی نخواهد داد و پذیرفته شدگان بر اساس محل تولد و سکونت خود و همین طور رتبه قبولی اولویت اشتغال در شهرهای استان خوزستان را خواهند داشت. اما در شرایط مساوی اولویت با کسانی است که بومی و ساکن خوزستان باشند.

در حال حاضر در کشور ما تعداد ۲۴ کانون وکلا وجود دارد که همه آنها نیز به صورت سراسری آزمون وکالت را برگزار می کنند، لذا ما از داوطلبان غیر بومی درخواست می کنیم در آزمون سال جاری در آزمون وکالت استان متبوع خود شرکت نمایند. چرا که در آزمون سال گذشته به علت محدود بودن سهمیه پذیرش و بالا بودن تعداد متقاضیان کانون خوزستان، بسیاری از داوطلبان با استعداد، علی رغم کسب رتبه مناسب و معدل قبولی بالا به دلیل شرکت بیش از حد داوطلبان، قریب به ۵۰۰۰ نفر موفق به پذیرش در کانون خوزستان نشدند، در حالی که همین افراد در صورت شرکت کردن در کانون های دیگر با توجه به نمره و رتبه مناسبی که داشتند، می توانستند شانس قبولی بالایی داشته باشند.

به بیان دیگر در حالی که معدل آخرین نفر قبول شده در آزمون برخی از کانون ها، ده بوده ولی آخرین نفر کانون خوزستان، معدل بالای دوازده داشته است. طبیعتاً کسانی که داوطلب کانون خوزستان بوده و معدل ده تا دوازده کسب کردند، اگر در سایر کانون های کم داوطلب شرکت می کردند، شانس قبولی بسیار بالاتری داشتند. یکی از معیارهای غالب داوطلبان در انتخاب کانون محل آزمون، ظرفیت پذیرش است که تجربه اینجانب، نشان داده در کانون های با ظرفیت بالا به دلیل ازدحام داوطلبان، حق کسانی که استعداد و نمره بیشتری از آخرین نفرات پذیرفته شده سایر کانون ها را دارند، تضییع می شود. و معمولا نمره آخرین نفرات پذیرفته شده کانون های دارای ظرفیت کمتر، خیلی پایین تر از نمره آخرین نفر پذیرفته شده کانون های دارای ظرفیت بیشتر می باشد. در نتیجه مجموعا افراد با استعداد بالاتر، متضرر می شوند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
دسترسی سریع به سایت های رسمی جمهوری اسلامی ایران l پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/leader2.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/raeisjomhour.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Dadiran.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majles.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majmatashkhiss.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divanedalat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divan.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/amlak-asnad.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/electronik.png
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/kanun.gifhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/129.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/b1.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/budget.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Canoon%20e%20vokala.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/dolat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora-hale-ekhtelaf.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Vezarat%20dadgostari.JPGhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/hoquqy.jpg.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/D_Ghazaei.jpg

اسپانسر
http://up.vekalat.info/view/789476/4194620186.gif
درباره ما
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1949
  • کل نظرات : 286
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 140
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 74
  • بازدید امروز : 159
  • باردید دیروز : 152
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 983
  • بازدید ماه : 5,130
  • بازدید سال : 49,071
  • بازدید کلی : 4,465,213