loading...
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری بازدید : 721 جمعه 08 اسفند 1393 نظرات (0)

شب گذشته شصت و دومین سالگرد استقلال کانون وکلای دادگستری با حضور وکلای دادگستری مرکز در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد. این مراسم که از هفته قبل تبلیغات برگزاری آن رسانه ای و حتی بنرهای آن در خیابان های اصلی پایتخت نصب شده بود آنقدر برای وکلا اهمیت دارد که در تقویم بعنوان روز وکیل نامیده شده است.

به گزارش وکالت دات اینفو به نقل از مهر ، ساعت شروع مراسم ۱۷ بود و درب ورودی تالار وزارت کشوراز همان ساعات ابتدایی مراسم در قالب صف های طولانی وکلا ترافیک سنگینی را در خیابان هنگام ایجاد کرده بود.

وکلای دادگستری مرکز که وکلای تهران، سمنان، یزد، بندرعباس و سیستان و بلوچستان را شامل می شود همگی در این جشن حضور داشتند و لابی تالار دیگر جای سوزن انداختن نبود و وقتی هم به تالار نگاه می کردی تمام صندلی ها پر شده بود. پس از ۳۰ دقیقه طبقه بالای تالار هم تکمیل شد و با قرائت قرآن کریم مراسم رسما آغاز شد.

هر چند مسئولان کانون وکلای مرکز از معاونان رئیس جمهور و برخی وزرا دعوت کرده بودند اما هیچ یک از معاونان رئیس جمهور در این مراسم حاضر نشدند و از مسئولان تنها رئیس ساداتی معاون وزیر دادگستری حضور یافت. اعضای هیئت مدیره کانون وکلای مرکز هم با لباس های رسمی و تاریخی وکالت در صندلی های ردیف اول جلوس کرده و مراسم را دنبال می کردند. جایگاه خبرنگاران در بخش غربی تالار دیده شده بود که تنها ۴ رسانه (خبرگزاری و شبکه خبر) مراسم را پوشش می دادند.

مجری برنامه رضا رشید پور پس از گرامی داشت یاد و خاطره استاد کاتوزیان نخستین سخنران (تنها سخنران) مراسم را به جایگاه دعوت کرد و محمد علی نجفی توانا رئیس کانون وکلای مرکز با تشویق حاضران متن سخنرانی خود را قرائت کرد.

نجفی توانا در این سخنرانی از امنیت حرفه ای وکلا، عدم وابستگی وکلا به قوای سه گانه، اهمیت لایحه جامع وکالت و توجه به استقلال نیم بند وکلا سخن گفت و اظهار داشت: در مورد بازرسی وکلا در مراجع قضایی مذاکراتی داشتیم و قرار شد بازرسی وکلا از گیت ویژه وکلا انجام شود. همچنین طرح طبقه بندی مشاغل را در کانون وکلای مرکز اجرایی کردیم. ایجاد اتاق فکر با تمامی سلایق سیاسی، حساب و کتاب مالی کانون از سنوات گذشته تاکنون، برگزاری آموزش های تخصصی ویژه وکلا و حتی تعامل با کانون های وکلا در کشورهای همسایه بخش دیگری از برنامه های کانون بوده است.

رئیس کانون وکلای مرکز همچنین اعلام کرد: تمام صورت جلسات کانون را روی سایت جدید کانون منتشر می کنیم تا اتاق شیشه ای هیئت مدیره جدید برای تمامی وکلا قابل رویت باشد.

بعد از سخنرانی ۳۰ دقیقه ای نجفی توانا، کلیپ تاریخچه استقلال وکالت در ایران به نمایش درآمد و مجری مراسم از اعضای کانون وکلای مرکز خواست تا با همان لباس های فرم روی سن آمده و همراه با تمامی وکلا سرود وحدت سر دهند.

جشن کانون وکلای مرکز با حضور رضا رفیع طنز پرداز ادامه داشت و سروده های طنز این هنرمند مجلس را با شادی همراه کرد. هر چند جشن استقلال وکلا در ایران هر ساله در تهران و در بسیاری از استان های کشور برگزار می شود اما به گفته وکلا این شغل همچنان مظلوم و ناشناخته است و در جامعه ظاهر مثبتی ندارد. چرا که سینما و تلویزیون این شغل را بعنوان شغلی جانبی و فرعی و حتی بی فایده معرفی کرده اند در حالی که جایگاه وکیل به گفته رئیس کانون وکلای مرکز، همتراز با قاضی است.

در این مراسم وکلای شناخته شده و اساتید جامعه وکالت (بهمن کشاورز) هم حضور داشتند. همچنین محمدرضا دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران هم میهمان ویژه این مراسم بود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
دسترسی سریع به سایت های رسمی جمهوری اسلامی ایران l پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/leader2.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/raeisjomhour.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Dadiran.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majles.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majmatashkhiss.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divanedalat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divan.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/amlak-asnad.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/electronik.png
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/kanun.gifhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/129.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/b1.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/budget.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Canoon%20e%20vokala.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/dolat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora-hale-ekhtelaf.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Vezarat%20dadgostari.JPGhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/hoquqy.jpg.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/D_Ghazaei.jpg

اسپانسر
http://up.vekalat.info/view/789476/4194620186.gif
درباره ما
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1949
  • کل نظرات : 286
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 140
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 74
  • بازدید امروز : 245
  • باردید دیروز : 152
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,069
  • بازدید ماه : 5,216
  • بازدید سال : 49,157
  • بازدید کلی : 4,465,299