loading...
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری بازدید : 577 چهارشنبه 22 مرداد 1393 نظرات (0)

مجری کمپین بین المللی روبان صورتی در ایران گفت: با توجه به افزایش ابتلا و همچنین کاهش سن ابتلا در ایران کمپین روبان صورتی در زمینه آشناسازی خانواده‌ها با سرطان سینه فعالیت می‌کند.

به گزارش وکالت دات اینفو به نقل از ایسنا ، صدرا شریعتمداری در نشست خبری طرح کمپین بین المللی روبان صورتی در ایران که جهت اطلاع رسانی درباره سرطان پستان فعالیت می‌کند، گفت: در حال حاضر برندهای مختلفی از سراسر دنیا در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی برای ارتقای سلامت، ورزش و فرهنگ کشورها تلاش می‌کنند.

در همین زمینه وی افزود: ما سعی می‌کنیم با تهیه کتابچه و انیمیشن و ارسال پیامک برای افزایش آگاهی مردم فعالیت کنیم و در این راستا نیز با برگزاری پیاده‌روی در پارک بانوان به گسترش آگاهی خانواده‌ها و بانوان درباره بیماری سرطان پستان اقدام می‌کنیم.

همچنین به اعتقاد مجری کمپین بین المللی روبان صورتی در ایران، بهترین راه برای کاهش نرخ ابتلا به بیماری‌ این است که از موسسه‌های خیریه حمایت کرده و از برندهای جهانی که در ایران فعالیت می‌کنند نیز کمک بگیریم.

در همین راستا وی افزود: هدف این کمپین ایجاد نگرانی برای خانواده‌ها و بانوان برای مراجعه به پزشک نیست، به عبارت دیگر می‌خواهیم اطلاعات مورد نیاز درباره بیماری سرطان پستان و روش‌های پیشگیری از آن را در جامعه ترویج دهیم.

همچنین دکتر علی منصوری پزشک و عضو کمپین بین المللی روبان صورتی در ایران نیز در سخنانی گفت: ما به دنبال انجام واکسیناسیون، سونوگرافی و ماموگرافی و ... در سطح کشوری نیستیم بلکه هدف این کمپین اطلاع رسانی است.

در همین خصوص وی ادامه داد: طبق آمار منتشر شده از هر هفت خانم یک نفر مبتلا به سرطان سینه است و در ایران نیز در حال حاضر 70 هزار زن مبتلا به این بیماری بوده و تحت درمان هستند.

به گفته این پزشک، هر سال در ایران 7000 مورد جدید سرطان سینه گزارش می‌شود که این آمار تنها مربوط به کسانی است که بیماری آنها تشخیص شده و تحت درمان هستند و در خصوص کسانی که درمان نمی‌شوند اطلاعات دقیقی در دست نیست.

وی تأکید کرد: سرطان سینه جزو بیماری‌هایی است که علائم و عوارض شدیدی را برای بیمار به دنبال دارد و تعداد افراد مبتلا که شناسایی نشده باشند بسیار کم است.

دکتر منصوری از علائم ابتلا به سرطان سینه به تغییر شکل و رنگ سینه اشاره کرد و گفت: بانوان در صورت مشاهده تغییر رنگ و شکل سینه حتماً باید به پزشک مراجعه کرده تا مراحل تشخیص و درمان صورت گیرد.

وی تأکید کرد: ‌از عوامل تأثیرگذار در این بیماری سن، جنسیت، سابقه فامیلی و ژنتیک است، اما آمارها نشان دهنده این هستند که 80 درصد کسانی که به این بیماری مبتلا هستند سابقه فامیلی و یا ژنتیکی نداشتند و در واقع باید گفت سبک زندگی مهمترین عامل در ایجاد این بیماری است.

وی ادامه داد: خوردن شیر تازه، کلسیم و لبنیات و همچنین ورزش کردن باعث کاهش ابتلا می‌شود ولی عواملی چون چاقی، اضافه وزن و همچنین عدم تحرک و مصرف بی رویه هورمون‌ها باعث افزایش ضریب ابتلا می‌گردد.

در پایان دکتر منصوری در پاسخ به سوال اختصاصی خبرنگار ایسنا در ارتباط با اینکه مسائلی چون پارازیت‌ها در میزان ابتلا به این بیماری تاثیرگذار است یا خیر؟ گفت: در این زمینه آماری به طور رسمی منتشر نشده است اما تحقیقات نشان دهنده این هستند که پارازیت‌ها باعث کاهش نرخ باروری خصوصاً در آقایان می‌شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
دسترسی سریع به سایت های رسمی جمهوری اسلامی ایران l پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/leader2.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/raeisjomhour.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Dadiran.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majles.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majmatashkhiss.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divanedalat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divan.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/amlak-asnad.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/electronik.png
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/kanun.gifhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/129.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/b1.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/budget.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Canoon%20e%20vokala.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/dolat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora-hale-ekhtelaf.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Vezarat%20dadgostari.JPGhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/hoquqy.jpg.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/D_Ghazaei.jpg

اسپانسر
http://up.vekalat.info/view/789476/4194620186.gif
درباره ما
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1949
  • کل نظرات : 286
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 140
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 74
  • بازدید امروز : 139
  • باردید دیروز : 152
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 963
  • بازدید ماه : 5,110
  • بازدید سال : 49,051
  • بازدید کلی : 4,465,193