loading...
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری بازدید : 1873 جمعه 29 اسفند 1393 نظرات (0)

به گزارش وکالت دات اینفو به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز ، با اقدامات انجام شده توسط هیأت رئیسه کانون وکلای دادگستری مرکز و مذاکرات و مکاتبات بین کانون وکلای انگلستان و این کانون پروانه وکالت صادره از کانون وکلای مرکز توسط کانون وکلای انگلستان به رسمیت شناخته شد و از این پس وکلای عضو کانون مرکز با طی دوره های حقوقی و کارآموزی تنها با گذراندن امتحانات کتبی معمول حقوقی و جزایی (ماهوی و شکلی) و پس از قبولی و موفقیت در امتحان تشریحی به اخذ پروانه وکالت در انگلستان نایل خواهند شدو از این طریق امکان حضور وکلای دادگستری مرکز در مراجع بین المللی امکان پذیر می گردد؛ خوشبختانه بدین طریق پروانه وکالت انگلستان در کشورهای دارای سیستم عرفی مثل کانادا و استرالیا و امریکا نیز معتبر است و امکان اخذ پروانه وکالت از این کشورها را نیز تسهیل خواهد نمود. در ضمن مراتب فوق در سایت مربوط و در لیست کانون های شناخته شده جهان به نام کشور ایران ثبت گردیده است.

دوشنبه 4 اسفند 1393- کانون وکلای دادگستری مرکز

نکاتی که همکاران برای درخواست شناسایی پروانه وکالت خود توسط کانون وکلای دادگستری انگلستان باید بدانند به شرح ذیل به اطلاع میرسد.

QLTS چیست؟

QLTS در واقع راه سریعی برای پیوستن وکلای حوزه های قضایی کشورهای دیگر به کانون وکلای انگلستان و ویلز می باشد.

QLTS اطمینان می دهد که وکلای حوزه های قضایی دیگر با استانداردهای لازم در زمینه های دانش و مهارت های حقوقی در کانون وکلای انگلستان را دارند. برای اطمینان حاصل کردن از این قضیه دو امتحان جداگانه برگزار می گردد که در کانون وکلای انگلستان از جانب Kaplan QLTS برگزار می شود.

شرایط متقاضیان

متقاضیان QLTS باید از حوزه های قضایی شناخته شده از طرف کانون وکلای انگلستان (SRA) باشند و همچنین واجد شرایط لازم نیز باشند.

قابل ذکر است که متقاضیان نیازی به پیشینه کاری و یا کارآموزی را در انگلستان نداشته و یا حتی اخذ مدرک تحصیلی حقوقی خود را در انگلستان را ندارند.

البته داشتن سابقه کاری و تحصیلی در انگلستان می تواند نکته مثبتی به حساب آید. لازم به ذکر است که می بایست مدارک لازم برای اثبات سطح دانش خود از زبان انگلیسی را ارائه دهید. به عنوان مثال داشتن مدرک تحصیلی از کشوری که به زبان انگلیسی تدریس شده باشد و یا مدرک زبان IELTS اگر شما به طور کامل واجد شرایط وکالت در حوزه قضایی کشور خود نیستند، نمی توانید به هیچ عنوان جزیی از QLTS باشید و می بایست اول در کشور خود این اعتبار را به دست آورید.

ما صلاحیت و همچنین حوزه قضایی شما را با قوانین سازمان خود تطبیق خواهیم داد تا بتوانیم شما را به رسمیت بشناسیم. این پروسه ممکن است چندین ماه به طول انجامد.

مراحل درخواست

1-    مطمئن شوید که حوزه قضایی و همچنین واجد شرایط بودن شما در لیست QLTS موجود است.

2-    مطمئن باشید که پیش نیازهای لازم زبان انگلیسی را گذرانده باشید.

3-    از کانون وکلای مرکز حوزه خود معرفی نامه مبتنی بر اینکه شماره اجازه وکالت در آن محدوده را دارا می باشید و همچنین فاقد هر گونه تخلف انتظامی می باشید.

4-    برای پر کردن فرم درخواست از آدرس اینترنتی زیر استفاده کنید:

SRA.ORG>UK/SOLICITORS/QLTS

5-    کانون وکلای انگلستان، گواهی حائز شرایط بودن را برای شرکت در QLTS را برای شما ارسال خواهد کرد. در این مقطع برای ثبت نام در امتحانات لازمه QLTS به آدرس اینترنتی زیر مراجعه فرمایید:

WWW.KAPLANQLTS.COM

6-    پس از قبولی در دو امتحان MCT چند گزینه ای و همچنین اختبار تشریحی و شفاهی OSCE شما می توانید برای عضویت در کانون وکلای انگلستان از طریق SRA اقدام کنید.

مفاد امتحانی

QLTS دو امتحان دارد. در امتحان اول MCL سؤال ها به صورت چند گزینه ای است و امتحان دوم OSCE در مورد حقوق و قوانین کشور انگلستان به صورت کتبی و شفاهی خواهد بود. متقاضیان می باید امتحان MCT چند گزینه ای را قبول شوید تا واجد شرایط شرکت در امتحان OSCE باشید.

امتحان چند گزینه ایMCT

در این امتحان دانش پایه شما در مورد قوانین انگلستان مورد گزینش قرار می گیرد برای اطلاعات بیشتر به این دو آدرس می توانید مراجعه کنید:

SRE.ORG.UK/SOLICITORS/QLTS

KAP.ANQLTS.COM

امتحان OSCE

امتحان OSCE شامل قسمت های C/D/F کتاب امتحان وکلای انگلستان خواهد بود. در این امتحان دانش حقوقی مهارت های شما در سه قسمت:

1-    حقوق تجاری

2-    حقوق مالکیت

3-    حقوق مدنی و جزایی

به محک آزمون گذاشته خواهد شد.

در هر کدام از این موضوعات تخصصی، متقاضیان، می بایست یک بار در موارد ذیل قابلیت و کفایت خود را نشان دهند:

-         مصاحبه با موکل و بررسی پرونده

-         ارائه شفاهی مطالب

-         تحقیق حقوقی و قانونی

-         پیش نویس حقوقی و قانونی

این امتحان در دو روز متفاوت برگزار خواهد شد. در روز اول سؤالات از دو قسمت اول از لیست بالا و در روز دوم از سه قسمت آخر است.

مکان برگزاری امتحانات

هر دو امتحان MCT و OSCE در شهر لندن انگلستان برگزار خواهد شد.

مسؤلیت اخذ ویزا برای شرکت در امتحانات بر عهده متقاضیان است. لطفاً زمان لازم را برای اخذ ویزا و سفر به لندن را در نظر داشته باشید.

این امتحانات دو بار در سال در شهر لندن برگزار خواهد شد.

متقاضیان پس از اخذ گواهی واجد شرایط بودن به مدت 5 سال مهلت دارند که در امتحانات نمره قبولی کسب کنند لازم به ذکر است که تعداد دفعات شرکت در این امتحانات فقط سه بار می باشد.

چنانچه متقاضی در این امتحانات مردود شود می بایست مجدداً برای امتحان بعدی ثبت نام و وقت تعیین کنند.

هزینه های لازم

اخذ گواهی واجد شرایط بودن 200 پوند انگلستان

هزینه امتحانات

MCT 500 پوند انگلستان + مالیات ارزش افزوده

OSCE 2925 پوند انگلستان + مالیات بر ارزش افزوده

هزینه اخذ پروانه وکالت : 100 پوند انگلستان منوط بر گذراندن امتحانات

در صورت اخذ گواهی واجد شرایط بودن و همچنین قبولی در دو امتحان MCT و OSCE در دور اول مراحل پذیرفته شدن در کانون وکلای انگلستان معمولاً 1 سال به طول می انجامد.

با به رسمیت شناخته شدن کانون وکلا توسط کانون وکلای انگلستان SRA اول اسفند ماه 1394 وکلای ایرانی قادر خواهند بود از طریق طرح انتقالی وکلا پروانه وکالت انگلستان را اخذ نمایند.

مراحل اخذ پروانه انگلستان

1-    اخذ نامه تأییدیه از کانون مبنی بر عضویت در کانون و داشتن عنوان وکالت همراه با تأییدیه عدم سوء سابقه وکالت.

2-    داشتن مدارک لازم مبنی بر تسلط به زبان انگلیسی مانند نمره 5/7 IELTS یا داشتن مدرک تحصیلی، دانشگاهی از یک کشور انگلیسی زبان

3-    ارسال تقاضانامه و فرم OLTS به کانون وکلای انگلستان جهت صدور مجوز شرکت در آزمون لازم به ذکر است مجوز صادر شده 5 سال اعتبار خواهد بود.

4-    پس از صدور مجوز متقاضایان می توانند برای شرکت در آزمون از طریق وب سایت زیر ثبت نام نمایند.

WWW.KAPLANQLTS.COM

آزمون QLTS شامل مرحله است.

1.     Multiple choice Test(MCT)

 

2.     Objective structured clinical examination (OSCE)

 

MCT

این آزمون شامل 180 سؤال چند گزینه ای است که در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می شود.

در هر نوبت متقاضیان به 90 سؤال در مدت 3 ساعت پاسخ خواهند داد. مواد امتحانی به شرح زیر است:

1-حقوق مدنی و جزایی 2- حقوق مالکیت 3- حقوق تجارت 4- حقوق بشر 5- قانون اساسی 6- حقوق اتحادیه اروپا  7- قانون رفتار حرفه ای وکالت 7- حقوق قراردادها 9- قانون مسئولیت

OSCE

در صورت موفقیت در MCT متقاضیان می توانند در مرحله دوم آزمون شرکت کنند. در این مرحله مهارت های عملی به شرح زیر مورد آزمون قرار می گیرد.

1-    مصاحبه با موکل تهیه صورت جلسه به همراه تحلیل موضوع وکالت به طور خلاصه

2-    نحوه ارائه مشاوره حقوقی و راهنمایی موکل

3-    روس تحقیق حقوقی Legal research

4-    نگارش حقوقی

5-    تهیه و تنظیم پیش نویس قرارداد

نایب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز - دکتر حسین محمدنبی

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
دسترسی سریع به سایت های رسمی جمهوری اسلامی ایران l پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/leader2.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/raeisjomhour.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Dadiran.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majles.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majmatashkhiss.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divanedalat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divan.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/amlak-asnad.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/electronik.png
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/kanun.gifhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/129.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/b1.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/budget.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Canoon%20e%20vokala.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/dolat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora-hale-ekhtelaf.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Vezarat%20dadgostari.JPGhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/hoquqy.jpg.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/D_Ghazaei.jpg

اسپانسر
http://up.vekalat.info/view/789476/4194620186.gif
درباره ما
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1949
  • کل نظرات : 286
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 140
  • آی پی امروز : 68
  • آی پی دیروز : 74
  • بازدید امروز : 1,898
  • باردید دیروز : 152
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,722
  • بازدید ماه : 6,869
  • بازدید سال : 50,810
  • بازدید کلی : 4,466,952