loading...
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری بازدید : 441 چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

به گزارش وکالت دات اینفو , رییس دیوان عالی کشور در جلسه هیات عمومی اصراری کیفری گفت: باید بساط اضافه خواهی خودسرها درهم ریخته شود و ریشه بداخلاقی ها و تندروی‌ها در جامعه خشکانده شود.

 

آیت‌الله محسنی‌گرکانی بیان کرد: شناخت اسلام هم بصیرت می خواهد هم عمل. جامعه اسلامی به ویژه جوانان برای شناخت اسلام به روشن دلی و بصیرت نیازمند هستند.

 

وی افزود: زمانی که فرد مسلمان بصیرت پیدا کند عمل و اجراء دستورات اسلام برای او آسان می‌شود و قطعاً با نشاط و انگیزه روحی بسیار قوی به آن دستورات عمل می‌کند. زیرا بصیرت یعنی بینش و روشنی و روشندلی قلب و راغب در مفردات القرآن می‌گوید بصیره القلب یعنی با نیروی عقلی و خرد ورزی و فهم عالی رسیدن به حیات معنوی.

 

رئیس دیوان عالی کشور با قرائت قل هذه سبیلی ادعوا الی الله علی بصیره انا و من اتبعنی بیان کرد: خدای تبارک و تعالی به پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید به امت اسلامی بگو این پیام را به مردم برسان راه و روش من و آیین اسلام این است که همگان را به سوی خدای واحد یکتا دعوت کنم و بگو این راه را ناآگاهانه یا از روی گفته دیگران نمی‌پیمایم و تقلید نمی‌کنم، بلکه از روی آگاهی و بصیرت خودم و پیروانم، همه مردم جهان را به سوی این آئین الهی فرا می‌خوانیم.

 

رئیس هیات عمومی دیوان عالی کشور تاکید کرد: این فرمان الهی نشان می دهد که پیروان رسول گرامی اسلام به نوبه خود باید دعوت کننده به سوی آئین حق باشند و با تبلیغات و موعظه حسنه دیگران را به راه خداپرستی دعوت کنند تا راه شناخت رهبران راستین روشن شود.

 

آیت الله گرکانی خاطر نشان کرد: با داشتن گنجینه های معنوی و ارزشی در قرآن کریم و نهج البلاغه و سخنان گران سنگ و ارزشمند اهل بیت عصمت و طهارت و قانون اساسی در نظام قضایی مترقی برگرفته از اسلام ناب محمدی (ص) باید بساط بی قانونی و هنجار شکنی در حالی که سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده برچیده شود، باید بساط اضافه خواهی خودسرها درهم ریخته شود و باید ریشه بداخلاقی ها و تندروی‌ها در جامعه خشکانده شود.

 

وی با اشاره به فضاسازی‌های اخیر در جامعه تاکید کرد: تندروی‌های بی‌مورد و بداخلاقی‌ها شکاف بین مسئولان خدمتگزار ایجاد می‌کند و مانع دسترسی به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در خدمت رسانی به قشر ضعیف جامعه خواهد شد و اگر خدای ناکرده این گونه اعمال باعث شکاف در اتحاد مسئولین نظام شود مدیریت نقصان پیدا می کند که متاسفانه روز به روز به این مسائل دامن زده می‌شود. لذا باید در خیلی جاها از خودگذشتگی نشان دهید تا به آرمانهای والا و مقدس برسیم.

 

در ابتدای جلسه حضرت آیت‌الله محسنی‌گرکانی به دو نکته اشاره کرد و افزود: اولاً تشکر از دولت محترم بخاطر اجرای طرح سلامت در بیمارستان‌های سراسر کشور که قابل ستایش است و اقدام بسیار خوب و شایسته و خداپسندانه ای است که امید است در اجراء درست آن دقت لازم اعمال شود و اما تذکر در مورد سخنرانی جناب آقای مهندس جهانگیری معاون اول محترم ریاست جمهوری در خصوص اینکه اعلام شده پرونده معوقات بانکی که جمع آن بسیار بالاست با ذکر اسامی به قوه قضائیه ارسال شده است.

 

وی افزود: لازم است مسئولان محترم اعلام کنند این شکایت را به کجا ارائه داده اند دفتر قوه قضائیه؟ دفتر دادستان کل و .... جای آن را شخصاً اعلام کنند چون مردم منتظر هستند که قوه قضائیه در این خصوص اقدام لازم را انجام دهند؛ بنابراین شایسته است اطلاع رسانی دقیقی در این خصوص صورت گیرد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
دسترسی سریع به سایت های رسمی جمهوری اسلامی ایران l پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/leader2.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/raeisjomhour.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Dadiran.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majles.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majmatashkhiss.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divanedalat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divan.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/amlak-asnad.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/electronik.png
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/kanun.gifhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/129.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/b1.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/budget.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Canoon%20e%20vokala.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/dolat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora-hale-ekhtelaf.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Vezarat%20dadgostari.JPGhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/hoquqy.jpg.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/D_Ghazaei.jpg

اسپانسر
http://up.vekalat.info/view/789476/4194620186.gif
درباره ما
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1949
  • کل نظرات : 286
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 140
  • آی پی امروز : 59
  • آی پی دیروز : 74
  • بازدید امروز : 1,306
  • باردید دیروز : 152
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,130
  • بازدید ماه : 6,277
  • بازدید سال : 50,218
  • بازدید کلی : 4,466,360