loading...
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری بازدید : 1091 سه شنبه 16 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

بسم الله الرحمن الرحیم   هست کلید در گنج حکیم

اینجانب با توفیق الهی موفق به قبولی و پذیرش در آزمون وکالت 92 مرکز گردیدم. در این مقال قصد دارم تجربیات تلخ و شیرین خود را در اختیار متقاضیان این ماراتن نفس گیر قرار دهم.

قطعاً از کم و کیف آزمون وکالت سال گذشته خبر هایی دارید, آزمونی با 60 هزار شرکت کننده و ظرفیت پذیرش 2 هزار نفر! که البته هم خوب است و هم بد! و از همه مهمتر دغدغه هایی که من و بسیاری از شرکت کنندگان در آزمون با آن مواجه بودیم و شما عزیزان نیز می باشید, از جمله حجم زیاد شرکت کنندگان, عدم بازار کار مناسب برای مدرک کارشناسی حقوق , حجم زیاد مطالب و منابع مطالعاتی و از همه جالب تر و تامل برانگیزتر تبلیغات گسترده موسسات حقوقی در این زمینه است.

با گواه گرفتن خداوند منان ادعا می نمایم حتی در یک کلاس هم شرکت ننمودم و تنها چیزی که کلید موفقیت من محسوب می گردد, تغییر نگرش و نگاه متفاوت اینجانب به آزمون و مواجهه با آن بود.

با توکل به خداوند قصد دارم, تجربیات خود را در اختیار شما داوطلبان گرامی قرار دهم, شاید مورد قبول حق قرار گیرد.

اولین سوالی که در ذهن هر داوطلب ایجاد می گردد و باید به آن پاسخ روشن دهد, این است که آیا من می توانم ؟

باید عرض نمایم فردا تصور امروز ماست, پس ذهنیت و تابوی غلط حجم مطالب و حجم شرکت کنندگان را از ذهن خود دور نمائید.

و اما چگونه می توانم؟ شما بایستی ابتدا خود را یک فرد واحد در نظر بگیرید و بدانید قصد انجام چه کاری را دارید و در واقع نقطه شروع , مسیر حرکت و هدف غایی و نهایی خود را ترسیم نماید.

نقطه شروع : زمان تصمیم گیری به شرکت در آزمون و قبولی در آزمون وکالت 93

مسیر حرکت : برآورد زمانی و میزان زمان باقیمانده + جمع آوری منابع اصلی و فرعی + برنامه ریزی و مطالعه

هدف غایی و نهایی : شرکت و قبولی در آزمون وکالت 93

شما با این عمل ابتدا به نظم فکری دست می یابید, بدون توجه به سختی , حجم منابع , تعداد شرکت کنندگان و ...

در ادامه سلسله یادداشت ها به نحوه برنامه ریزی شناور , منابع کلیدی مطالعاتی , نحوه طرح سوالات (طراح باشید) , نحوه پاسخگویی , مدیریت زمان و ... اشاره خواهم نمود و به تشریح مبسوط خواهم پرداخت.

شعار موفقیت شماره یک :

اگر به همه سوالات پاسخ صحیح بدهم, دیگر مهم نیست چند نفر در رقابت شرکت می کنن !

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط زهرا اسکندری در تاریخ 1393/06/03 و 2:02 دقیقه ارسال شده است

با عرض سلام خسته نباشید و تشکر فراوان به خاطر نوشته هایتان.می خواستم بپرسم اگه از نیمه دوم شهریور شروع به خواندن امتحان وکالت کنم دیر شده است؟
پاسخ : با درود و عرض ادب
با توجه به برگزاری آزمون وکالت در نیمه اول آذر ماه سال 93 چنانچه از نیمه دوم شهریور ماه آغاز به مطالعه فرمائید، حداقل 75 روز فرصت دارید با مطالعه دقیق متن قوانین و تست های مربوطه با یک برنامه ریزی معقول و حجم مطالعاتی روزانه مناسب، درصد و رتبه مورد نظر را کسب نموده و موفق شوید.


کد امنیتی رفرش
دسترسی سریع به سایت های رسمی جمهوری اسلامی ایران l پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/leader2.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/raeisjomhour.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Dadiran.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majles.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majmatashkhiss.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divanedalat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divan.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/amlak-asnad.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/electronik.png
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/kanun.gifhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/129.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/b1.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/budget.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Canoon%20e%20vokala.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/dolat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora-hale-ekhtelaf.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Vezarat%20dadgostari.JPGhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/hoquqy.jpg.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/D_Ghazaei.jpg

اسپانسر
http://up.vekalat.info/view/789476/4194620186.gif
درباره ما
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1949
  • کل نظرات : 286
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 140
  • آی پی امروز : 56
  • آی پی دیروز : 74
  • بازدید امروز : 1,189
  • باردید دیروز : 152
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,013
  • بازدید ماه : 6,160
  • بازدید سال : 50,101
  • بازدید کلی : 4,466,243