loading...
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری بازدید : 367 دوشنبه 05 خرداد 1393 نظرات (1)

پرسش کننده : خانم وفا

تاریخ پرسش : 5 خرداد 93

متن پرسش : با سلام من یه دختر 20 ساله هستم و  5 سال با یه پسر دوست بودم ولی الان دیگه نمی خوام باشم.چون پسر اذیتم میکنه و میزنه و تهدید میکنه. الان میخوام ازش شکایت کنم ولی نمی خوام پای خانوادم بیاد وسط.میشه لطفا منو راهنمایی کنید؟
اصلا می تونم بدون این که پای خانوادم بیاد وسط اقدامی کنم؟ لطفا کمکم کنید.

 

پاسخ وکالت دات اینفو :

به علت حساسیت ستودنی و قابل تقدیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در خصوص برخورد با مزاحمین نسوان و نوامیس, بهترین پیشنهاد اینجانب مراجعه به دادسرای کیفری و تنظیم شکایت می باشد, جهت مزید اطلاع عارض می باشم که شما پس از سن 18 سال تمام, از تحت سرپرستی و ولایت والدین خود خارج می شوید, و می توانید در امور مالی و غیر مالی و نیز مسائل کیفری به عنوان شخص اصیل طرح شکایت حقوقی و کیفری نمائید.

جهت انجام این امر, شما به دادسرای کیفری محل وقوع جرم و یا محل سکونت خود مراجعه نمائید و اقدام به تنظیم و تقدیم شکایت کیفری مبنی بر مزاحمت , تهدید و ضرب و جرح عمدی علیه شخص مزبور نمائید.

در خصوص اطلاع والدین شما, هیچ الزامی مبنی بر اطلاع آنها وجود ندارد, و شما به عنوان شخصی بالغ , عاقل , رشید و دارای حق شکایت و دفاع از حیثیت , آزادی و تمامیت جسمانی خود, می توانید شخصاً اقدام به طرح شکایت نمائید و در محل آدرس شاکی مندرج در شکوائیه خود جهت ابلاغ احضاریه های تبعی, نشانی یکی از اقوام و یا فرد مورد اعتماد خود را درج نمائید.

در ادامه چند ماده قانونی مرتبط درج می گردد :

ماده 619 ـ هرکس در اماکن عمومی یا معابر متعرض یا مزاحم‌ اطفال یا زنان بشود یا با الفاظ و حرکات مخالف شؤون و حیثیت به‌ آنان توهین نماید به حبس از دو تا شش ماه و تا (74) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

ماده 668 ـ هرکس با جبر و قهر یا با اکراه و تهدید دیگری را ملزم به‌ دادن نوشته یا سند یا امضا و یا مهر نماید و یا سند و نوشته‌ای که‌ متعلق به او یا سپرده به او می‌باشد را از وی بگیرد به حبس از سه ماه ‌تا دو سال و تا (74) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.


ماده 669 ـ هرگاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا ضررهای نفسی یا شرفی یا مالی و یا به افشای سری نسبت به خود یا بستگان او نماید، اعم از اینکه به این واسطه تقاضای وجه یا مال‌ یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا (74) ضربه یا زندان از دو ماه تا دو سال محکوم‌خواهد شد.

ماده 700 ـ هرکس با نظم یا نثر یا به صورت کتبی یا شفاهی کسی را هجو کند و یا هجویه را منتشر نماید، به حبس از یک تا شش ماه‌ محکوم می‌شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط وفا در تاریخ 1393/03/05 و 18:07 دقیقه ارسال شده است

با سلام من یه دختر 20 ساله هستم و 5 سال با یه پسر دوست بودم ولی الان دیگه نمی خوام باشم.چون پسر اذیتم میکنه و میزنه و تهدید میکنه. الان میخوام ازش شکایت کنم ولی نمی خوام پای خانوادم بیاد وسط.میشه لطفا منو راهنمایی کنید؟
اصلا می تونم بدون این که پای خانوادم بیاد وسط اقدامی کنم؟ لطفا کمکم کنید.
پاسخ : با درود و عرض ادب
پاسخ پرسش شما در لینک زیر قرار گرفت :
http://vekalat.info/post/1043


کد امنیتی رفرش
دسترسی سریع به سایت های رسمی جمهوری اسلامی ایران l پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/leader2.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/raeisjomhour.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Dadiran.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majles.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majmatashkhiss.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divanedalat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divan.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/amlak-asnad.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/electronik.png
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/kanun.gifhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/129.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/b1.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/budget.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Canoon%20e%20vokala.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/dolat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora-hale-ekhtelaf.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Vezarat%20dadgostari.JPGhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/hoquqy.jpg.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/D_Ghazaei.jpg

اسپانسر
http://up.vekalat.info/view/789476/4194620186.gif
درباره ما
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1949
  • کل نظرات : 286
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 140
  • آی پی امروز : 68
  • آی پی دیروز : 74
  • بازدید امروز : 1,938
  • باردید دیروز : 152
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,762
  • بازدید ماه : 6,909
  • بازدید سال : 50,850
  • بازدید کلی : 4,466,992