loading...
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی

رضا صومی - وکیل پایه یک دادگستری بازدید : 546 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

پرسش کننده : آقای علی

تاریخ پرسش : 29 اردیبهشت 93

متن پرسش : سلام
من 26 سالم هست و در یکی از دانشگاه های آزاد مشغول به تحصیل هستم و برای گرفتن انتقالی به حکم سرپرستی یا کفالت مادرم نیاز دارم. مادرم 56 سالش هست و مشغول به کار در آموزش وپرورش. پدرم 20 سال پیش فوت کرده و یک خواهر مجرد دارم که شاغل است. یک خواهر دیگرم طلاق گرفته سنش 36 سال هست و بیکار و کارت معافیت کفالت نظام وظیفه را نیز دارم.
حالا سوال داشتم که با این شرایط دادگاه به من حکم سرپرستی میده؟
شاغل بودن مادرم مشکل ساز نمیشه؟ اگه بگم شاغل نیست بر اساس کد ملی....متوجه میشن؟؟
و من غرب تهران هستم و باید از کجا شروع کنم و درخواستم به کجا بدم؟؟با شرایط من گرفتن حکم راحت است یا نیاز هست که وکیل بگیرم؟؟
با تشکر

 

پاسخ وکالت دات اینفو :

شما می بایست اقدام به تقدیم دادخواست به دادگاه عمومی محل اقامت خوانده (فردی که قصد سرپرستی و کفالت از وی را دارید.), به خواسته صدور حکم سرپرستی و کفالت به انضمام كپي مصدق 1- شناسنامه مادر و سایر اعضاء خانواده، 2- مستند حضور در "نام شهرستان محل اقامت خوانده" 3- كارت شناسايي + سایر ادله مثبته لازم (کارت معافیت کفالت نظام وظیفه) و غیره نمائید.

نمونه متن دادخواست به شرح ذیل است : ( پیش فرض )

رياست محترم مجتمع قضايي  "نام شهرستان محل اقامت خوانده"

باسلام احتراماً به استحضار ميرساند

با عنايت به مسئوليت سنگين مادر اينجانب در مقام اشتغال اداري/ كاري/ و همچنين/ تدريس در دانشگاه/ و انجام مسافرت هاي متعدد و پي در پيِ نامبرده چه در داخل و چه در مسافرت هاي خارجي در "نام كشور خارجي "و تبادل تجربيات بانام مراكز"كه موجب عدم حضور فعال نامبرده در محيط خانواده و اداره آن گرديده است و از طرفي با عدم حضورِ تنها/ فرزندِ ذكور در محيط خانوادگي به دليل تحصيل/ اشتغال كار اداري در "نام شهرستان /كشور" بيم بروز مشكلات متعددي مي رود در حاليكه بنده تنها فرزند ذكور خانواده بوده و مسئوليت خانواده در غياب پدر علي القاعده به بنده محول مي گردد, تقاضاي پذيرش دادخواست اينجانب و صدور حكم سرپرستي و كفالت به نام اینجانب براي مادر/ و خواهرانم/ و ساير اعضاء خانواده را دارد.

 

در خصوص بیان شاغل بودن مادرتان, نیازی به کتمان حقیقت نبوده, و پیشنهاد می گردد, تمام شرایط و اوضاع و احوال حاکم بر زندگی خود را, در عین صداقت بیان نمائید. چرا که قطعاً در جهت صدور حکم, استعلامات مقتضی به عمل می آید و کتمان واقعیت قطعاً منجر به عدم پذیرش دادخواست شما می گردد.

در باب میزان احتمال قبول و صدور حکم سرپرستی و کفالت, با توجه به تک فرزند ذکور بودن شما و فوت پدرتان و نیز کارت معافیت کفالت نظام وظیفه و مشکلات حاصله در معیشت و روند زندگی خانوادگی, می توان پیش بینی نمود, قاضی محترم دادگاه موافقت خود را در این خصوص اعلام نماید و در صورت صدور قرار رد دادخواست , شما بازهم می توانید تقاضای تجدیدنظر نمائید.

استفاده از وکیل, قطعاً منجر به سهولت, تسریع در انجام امور و کاهش مشکلات احتمالی خواهد گردید, فلذا پیشنهاد می گردد, چنانچه اخذ حکم مزبور و انتقال به شهر تهران, برای شما از اهمیت بسزایی برخوردار است, حتماً با وکلای محترم کانون وکلای دادگستری, تعامل و حداقل مشاوره حضوری نمائید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط عامر چنارانی در تاریخ 1393/03/02 و 19:37 دقیقه ارسال شده است

با سلام، خسته نباشید.
من یه ماشین معامله کردم، مبلغ 300 هزار تومان نقدی، یک چک 8 میلیون تومان 10 روزه، یک چک 2میلیون تومان برای 15 روز دیگه.
بعد از تحویل ماشین متوجه شدم ماشین چپیه، و مشکل زیاد داره.
اظهار نامه پر کردم کمتر از 24 ساعت بعد معامله.
روز بعد درخواست تامین دلیل دادم، کارشناس دادگستری ماشینو دید، فردا نظرشو میده به شعبه.
حالا چکا مال خودم نیست، نمیخام برگشت بخوره، چه راهی دارم؟
و در کل نظر کارشناسانتونو میخوام.
پاسخ : با درود و عرض ادب
پاسخ پرسش شما در لینک زیر قرار گرفت :
http://vekalat.info/post/1012


کد امنیتی رفرش
دسترسی سریع به سایت های رسمی جمهوری اسلامی ایران l پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/leader2.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/raeisjomhour.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Dadiran.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majles.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/majmatashkhiss.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divanedalat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/divan.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/amlak-asnad.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/electronik.png
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/kanun.gifhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/129.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/b1.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/budget.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Canoon%20e%20vokala.jpg
http://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/dolat.jpghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/shora-hale-ekhtelaf.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/Vezarat%20dadgostari.JPGhttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/hoquqy.jpg.pnghttp://up.vekalat.info/up/vekalatdotinfo/ax/D_Ghazaei.jpg

اسپانسر
http://up.vekalat.info/view/789476/4194620186.gif
درباره ما
پایگاه اطلاع رسانی وکالت دات اینفو
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1949
  • کل نظرات : 286
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 140
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 74
  • بازدید امروز : 177
  • باردید دیروز : 152
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,001
  • بازدید ماه : 5,148
  • بازدید سال : 49,089
  • بازدید کلی : 4,465,231